tisdag 22 oktober 2013

Bortrövad ;)

Den 1:a Oktober fyllde jag år och detta år hade jag valt att inte fira mig mer än den resan som jag och min vän Tania (som även driver bloggen Piccante) åkte på med Birka.
Måste säga att jag blivit otroligt fint uppvaktad ändå så det var liksom ingen som lyssnade på det där med att inte fira.....vilket iof inte gjorde super mycket <3 p="">
En söndag när vi kom hem från att ha firat Peters systers make så hängde det en fin påse på handtaget till ytterdörren. I påsen låg en hemlig lapp.....med ett datum och en tid.
Spännande.....och jag blev ju självklart super nyfiken.


Fick veta några dagar innan det utsatta datumet att det var min super busig vän Tania som knåpat ihop en överaskning för mig. Jag fick även lite instruktioner inför dagen och vad jag behövde ha med mig och tänka på.

Kl:12 kom hon och hämtade mig och dagen började med shoppingtur på stan och hon bjöd på lunch.
Skönt att ta sig tid att strosa på stan, prata tjejsnack och bara vara.
Blev även en fika på Espresso House och jag kan verkligen rekomendera deras "White Mocca Latte" som är helt gudomligt god.

Sen gick vi mot bilen och då fick jag en ögonbindel....busigt.
Inte helt lätt att vara "blind" för en stund och är otroligt tacksam för att det bara varade en stund.
Jag lyckades klura ut att vi kört på en motorväg men sen hade jag noll koll på åt vilket håll eller vart vi stannat.
Tania ledde mig ur bilen och upp för trappor och in genom en dörr.
När jag tog av mig ögonbindeln var vi på ett Spa...på Wellness spa.
Harmoniskt och otroligt mysigt ställe och där väntade en Lavastensbehandling i ett duo-rum.
Jag har aldrig testat lavastensbehandling förut men hört talas om det och var väldigt nyfiken.
Att masseras med dessa varma stenar gör verkligen att kroppen slappnar av och värmen tränger ner på djupet. Jag insåg att jag slummrat till när min massör sa med mjuk stämma att det var klart.
Jag hade lätt kunna sova vidare en stund till då både sinne och kropp var i total harmoni och balans.
Och jag var ju även varm :)
Tack fina Tania för att du fick mig att upptäcka lavastenar...såååå himla nice.

Efter det åkte vi hemåt och Tania släppte av mig hemma och jag fick "order" att göra mig iordning för kvällen. Haha jag får alltid sådan panik när jag ska iväg på något och inte vet riktigt vad jag ska ha på mig....då skulle jag verkligen vilja ha en stylist eller ja en helt butik räcker iof ;)
Men det blev pennkjol, silkesblus och stövlar. Kanske inte super spännande men något jag trivs.
OMG jag skulle dock verkligen behöva uppdatera min garderob.

18,30 blev jag upphämtad igen och denna gången åkte även Tania som passagerare.
Vi blev avsläppta på stan och det visade sig att Tania bokat bord på en restaurang som heter Limone.
Jag har aldrig varit där förut men kommer absolut gå dit igen.
Fin inredning, bra service och maten...ja den var himmelsk.
En 3- rätters blev det som sköljdes ner med ett glas underbart Valpolicella Ripasso.
Till förrätt valde vi båda Antipasto Misto som var en tallrik full med mumsigheter och spännande kombinationer. Sååå himla gott.

Till varmrätt valde vi båda pasta och jag valde en med kyckling, pancetta, champinjoner och lök i tomatsås. Helt ljuvligt och jag inser att jag blivit lite frälst i just färsk pasta. Måste börja göra det igen hemma. Så galet gott.

Vi kunde inte välja bort efterrätt trots att vi var proppmätta utan det blev en sagoligt god Semifreddo med nougat och mandelkross som toppats med amarettohallonsås.

Vi båda dog och kom till himmelen...så nöjda var vi.
Heeeeelt ljuvlig mat. Ska ni gå ut och äta i Västerås kan jag absolut rekommendera Limone.

Efter dagen var vi båda trötta och det är så skönt att vi är lika där...vi är som pensionärer så det bar hemåt.
En helt underbar dag.

Tack snälla Tania för att du skämde bort mig rejält...det var såååå underbart och uppskattat.
Vad jag minns så har ingen gjort något sådant för mig förut...förutom min möhippa ;)
Dagen gick rakt in i hjärtat <3 p="">
xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar