tisdag 19 september 2017

Supermysig helg


I lördags packade jag in barnen och en väska i bilen och for till Stockholm.
Denna getaway vad bokad för länge sedan och vi skulle spendera den med min bror.
Vi checkade in på Quality Hotel Friends som vi bott på förut och älskat.
Det ligger väldigt bra till precis bredvid Mall of Scandinavia och det är enkelt att köra bil dit.

Vi mötte upp min bror där och for sedan vidare till Kistamässan där Comic Con hade slagit upp portarna. Vi var där förra året också
Comic Con är en stor mässa med tv-spel, serietidningar, Science fiction/fantasy, film och tv bla.
I Sverige tycker jag att den håller på att utvecklas och växa.
Årets mässa kändes trång och rörig och lite mer som en marknad med stånd som säljer nästan samma saker och ibland rätt dyrt.
Visst fanns det en hel del härligt att handla och vi köpte en del och jag mötte en spännande författare som gett ut 2 böcker jag blev nyfiken på och 1 bok som kommer ut inom kort.
Enligt mig så behöver Comic Con byta lokal då de har växt ur denna lokalen, eller öppna upp den mer om det finns mer utrymme.
Det behövdes många (dyra) fikapauser då det var tjockt med folk och otroligt varmt.
Energin tog slut fort. Jag var (är) dessutom dunderförkyld och hade mindre energi än vanligt.
Men kidsen var supernöjda och det var ju för deras skull vi var där.
Och det var mysigt att få hänga ihop med kidsen och min bror.

Efter det åkte vi tillbaka till hotellet.
Sen drog vi till MoS och jag var så lycklig...jag skulle för första gången få äta på Vapiano.
Var som ett litet barn...nästan fnittrig.
Alltså älskar atmosfären, inredningen ja allt.
Jag beställde en pestopasta som var himmelsk...hade kunnat äta en portion till.
Nästa gång ska jag dock beställa lite parma till då jag saknade kött.
Barnen åt pizza och jag fick smaka en bit. My god alltså vad gott.
Kanske är det tur att det inte finns i Västerås för då skulle hela lönen gå dit men det var så mysigt och sååååå gott. I love it och kommer besöka Vapiano igen när jag är i närheten.
Efter det blev det lite shopping och lite fika.
Lucas och min bror fick tag i biljetter till DET och de blev helt lyriska då alla föreställningar varit utsålda. Sicken tur de hade när 2 biljetter bredvid varandra blev lediga.
Jag och Leo gick och köpte snacks och drog till hotellrummet och myste.
En toppendag och jag somnade nöjd och glad...och snorig ;)
Även Lucas och min bror somna finfint trots skräckfilm ;)
Vi hade ju gått en hel del så benen var rätt trötta.

Söndagen startade med en fantastisk frukost.
Jag hade kunnat sitta och äta hela dagen.
Hotellet bjöd verkligen på allt man kan tänkas vilja ha till frukost OCH hade dessutom knaperstekt bacon vilket är ovanligt. Mums och tänk om man kunde få hotellfrukost varje morgon...då skulle jag vara superlycklig.

Blev lite fönstershopping och häng med brorsan och sen for vi hemåt åt varsitt håll.
Tiden gick så himla fort och det var verkligen supermysigt.
Detta måste vi helt klart göra om :)

Väl hemma så hann jag med en hel del och förändrade även lite i vardagsrummet och satte piff på sovrummet. Skönt att vara effektiv.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar