torsdag 19 maj 2016

Karma



Jag tycker det är så himla mycket enklare att suga åt sig negativ energi...att älta och har svårt att släppa. Är som en elefant och glömmer aldrig.

Det tar otroligt mycket energi...jag ger enbart bitterhet och matthet.
Så sjukt onödigt helt enkelt.

Har påbörjat en resa mot bättre karma och mer energi.
Fokus på det som faktiskt är bra (för det finns massor) och visst ska man hantera det negativa men det ska inte äta upp mig helt.

En sak som en klok vän sa till mig var att skriva ner positiva saker i ett block varje dag.
Det var kanon bra men jag kände att det var inte riktigt jag.
Jag gjorde om det hela lite...och skriver nu dagbok.
Varje dag skriver jag lite om dagen och enbart dom bra grejerna...för det negativa ska inte minnas så.
Dagar då det känns riktigt jefligt kan jag läsa min dagbok och få tillbaka fokusen på det positiva.
Kanon bra för mig.

Karma har länge haft en negativ klang för mig....mer att karma drabbar dom som gjort dåliga saker.
Men karma har lika stor betydelse även för det positiva.
What goes around comes around gäller lika mycket för bra saker.
Det man ger får man tillbaka på alla plan ;)
Jag ska ge positivitet ;)

Något som jag verkligen njuter av är mitt morgonkaffe.
Samma rutin varje dag oavsett helg eller vardag.
Jag går upp före alla andra...när det är helt tyst i huset och dricker min första kopp helt själv.
Ibland går Peter upp samtidigt med mig men det gör inget...så länge jag får dricka mitt kaffe i tysthet.
Bara insupa dagen...gå igenom den i huvudet och göra mig beredd för dagens äventyr.
Helt enkelt ljuvligt.

Vad är eran favvorutin på dagarna?
Och hur laddar ni era batterier?

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar