söndag 17 april 2016

Myshelg i Linköping



I fredags slutade jag tidigare och packade in kidsen i bilen och for till Linköping för att mysa lite med mina brorsbarn och deras föräldrar :)
Jag önskar verkligen att vi bodde närmare för det tar ett bra tag att åka dit.

Fredagen blev det bara mys och bus då vi kom fram lagom till kvällsmaten :)
Men på lördagen blev det äventyr för hela slanten.

Vi for iväg till gamla delen av Linköping för fenomenmagasinet bla ligger.
Har ni inte varit där så kan jag verkligen rekommendera detta ställe.
Hade lätt kunna bränna av en hel dag där.
Jag drog med mig småtjejerna och lämnade Lucas och Leo med min bror.

Tjejerna älskade att kolla in saltvattensfiskar som fanns i ett akvarium där.
Mycket fina fiskar och vackra färger...och mycket vatten tyckte tjejerna att det var.

Sen fann vi en liten lekstuga där vi hängde rätt länge också som visade färger i neon.
UV lampor fanns där inne och vi kollade vad som lyste.
DET var väldigt fascinerande för dom. 
Rätt soft att hänga med dessa 2 så här.

Sen gick vi vidare till ett stort rum som även hade ett flygplan som man kunde leka i.
Först ville dom inte gå in där...tyckte det var lite läskigt.
Men när vi väl kom in så ville dom inte gå.
Dom turades om att köra planet men även att sitta lite överallt.
Var viktigt med bälte och att man satt ner i planet.
Jag vart serverad halstabletter (fniss) och bubbelvatten.
När jag frågade vart vi skulle åka så svarade dom båda att vi skulle till Leos lekland och till flygplatsen. Helt logiskt ;)

Vi gick ut och kollade lite vad som fanns mer på den våningen men sen fick vi gå in i planet igen.
Leo var åxå in en sväng och kollade men for sen iväg igen.

När min rumpa höll på att somna lyckades jag få med dom ut därifrån så vi kunde gå högst upp i huset och kolla in ödlor och ormar.
Dom gillade det....men inte lika mycket som flygplanet.

Super nice ställe och hit åker vi gärna igen.

Alltså är det fint väder finns det massor att göra på detta ställe.
Vackert är det också.
OCH så ligger en Cloetta affär där :P
Var ju en självklarhet att titta in där och köpa med lite mumsigt godis.

Jag ogillar enormt att köra i städer jag inte känner till.
Men Linköping är en bra stad att köra i ändå och jag hade mycket bra vägvisare...körde efter Ivan dit och efter Veronika hem.
Ja visst funkar det även med gps...men nu gjorde vi så här och det blev toppen.
Men jag trivs i Linköping...det är en fin stad.

Väl hemma dog vi lite en stund innan tjejerna vaknade.
Ivan fick med sig pojkarna och handla.

Var egentligen meningen att vi skulle åkt lite tidigare hem men stannade på middag och lite kaffe.
Fick hemmagjord pizza med bla sparris på...glömmer bort hur gott det är med sparris...måste köpa hem det. Verkligen supersmarrigt att ha på pizza med lufttorkad skinka och mozzarella.

Vi kom hem ca 20:30 och var helt slut.
Ramla ihop i soffan med lite turbo lördagmys och gladiatorerna.
Sen var det typ dax för mig att sova då jag skulle upp 6 idag för att jobba lite.

Ohhh vad jag gillar att åka till Linköping.
Tack finaste Familjen Elgstand för en supermysig helg...ses snart igen <3 p="">



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar