onsdag 9 mars 2016

Det här med positiv energi

Jag har känt länge att mitt humör varit i obalans.
Har haft väldigt svårt att fokusera på bra saker och lätt för att falla till bitterhet och sursärring.

Har försökt komma på vart det dåliga humöret kommer ifrån och bara blivit surare av att leta.
Ett riktigt löjligt problem...men jag är nog inte ensam skulle jag tro.

Man gräver längre och längre ner och surträsket och undrar hur det är möjligt att komma upp.
Man puffar sig upp någon millimeter och så räcker det med något litet för att man ska halka ner igen.

Jag och en vän pratade om detta på jobbet häromdagen och hon påpekade att jag hade en topp i humöret när jag tränade.
Funderade vidare på det och insåg att ja det var ju helt rätt.
Men insåg även att det helt enkelt handlade om inställning.
Låter ju plättlätt...men välj att ta det positiva.
Visst får man ha dalar och man behöver inte glida runt som på moln...men titta inte bakåt...fokusera inte på problem eller saker som stör.
Välj bort det helt enkelt.
Kommer kanske vara tufft ett tag men oj ojoj vad du kommer må bättre.
Tro mig...det ger mer att fokusera på det positiva.

Igår drog jag mig ut till gymmet efter jobbet och kom hem som en urvriden disktrasa och helt slut.
Men nöjd i kropp och själ.
Imorse startade jag dagen med positiv fokus och valde bort det som brukar få mig sur.

Visst finns det fortfarande saker och ting som gör mig flyförbannad och skrikarg.
Men försök att gå vidare från det så fort som möjligt.
Ta djupa andetag, se om du kan lösa det som drar ner dig och kan du inte det så promenera vidare.

Sååå gör sådant som får er att må bra, som ger energi och som förgyller vardagen.
Ha dåliga dagar men inte dåliga veckor.
Känns allt verkligen skitpiss är det ännu viktigare att fokusera på dom braiga bitarna...det finns alltid några bra bitar hur mörkt det än känns.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar