tisdag 19 januari 2016

Hockeykväll


Idag blir det ingen träning för det är dax för hemmamatch för grabbarna i VIK igen och jag står redo som pressvärdinna.
Så himla spännande och ikväll möter VIK Timrå.

Det var ju match i lördags också och VIK hade en kanon bra start med en första period som var bättre än på länge.
Men det här uttalandet som Filander sagt om att dom nya tränarna kommer till ett dukat bord var rätt så himla dåligt sagt.
Man ser klart och tydligt att det inte är ett dukat bord och spelarna sliter på men får inte riktigt till det.

Första perioden i lördags hade dom bättre spel och snabbare spel.
Man höll sig kvar i offensiv zon och passade bättre.
Detta gav utdelning också när VIK satte hela 3 mål i första perioden.

Men redan i början av andra perioden tyckte jag det såg ut som spelarna tappade och gick tillbaka till hur dom spelat innan.
Det straffade sig och Leksand (som dom mötte då) tog snabbt hem spelet och när det var endast 5 sekunder kvar av tredje perioden satte Leksand 3-4 och vann.

Otroligt tungt och ledsamt men orken fanns inte kvar såg det ut som i spelarna och då kunde dom inte behålla det spelet dom hade i första perioden.
Det var ju även första matchen för dom nya tränarna och jag kan tänka mig att det tar ett tag att få in spel och tankesätt i ett nytt lag.
Även om jag hoppades på vinst så insåg jag att det mycket väl kan bli förlust.

Men idag är en ny match och jag hoppas innerligt att laget är redo och kan ta sig ytterligare lite närmare vinst.
Finns så många bra spelare som sliter som djur och lagandan verkar vara super fin...nu hoppas jag bara spelet kan sitta snart.

Oavsett vinst eller ej ikväll kommer jag vara på plats och heja.
Man stödjer ett lag i ur och skur och just nu behöver dom allt stöd dom kan.
Självklart förstår jag att sport har en hel del känslor och det är alltid roligare att vinna.
Men jag kan aldrig tro att spelarna inte gör allt för att vinna...det är ju deras jobb.
Men utan en bra ledare är det svårt...oavsett hur bra du är på ditt jobb.

Nu kör vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar