onsdag 13 januari 2016

Faråthelfete

Sitter vid köksbordet och dricker lite kaffe och kom nyss hem från jobbet. 
Jag försöker till stor del att hålla mig ifrån mycket som skrivs i media. 
Läser överskrifter typ så jag har lite koll men blir helt matt av allt som händer. 
Enda undantaget är hockey. 

Kollar igen fb på läser plötsligt en artikel gällande debatten om delade bubbelpooler och den eviga disskutioner om hur vi tjejer ska uppföra oss för att inte locka männen!!
Jag inser att jag blir helt spritt språngande svinarg!! Exploderar inombords med en aggression som tar andan ur mig. 

Vi har ju redan klargjort att det är 2016!!!
2016!!!!! Och vi har inte kommit längre i disskutionen hur en man ska uppföra sig!!!!! 
Sverige har inte kommit någonstans när det gäller att en tjej ska känna sig trygg. 
Vi ska inte behöva ta hänsyn till män!!
Vi lever inte i ett land där vi ska uppföra oss och tänka på hur vi klär oss!!!
Vi borde vi i ett land där vi lärt männen uppföra sig och visa dom som kommer hit att här är inte tjejer en frihet att göra som man vill med. 
Jag skiter fullständigt i om en man är född i Sverige eller inte men att ta hänsyn till en annan människa är något man ska lära sig från start. 

Tala inte om för mig hur jag ska klä mig, prata eller sitta. 
Tala inte om för mig att det är bättre att jag badar i en annan pool enbart för tjejer. 
Pungspark till alla som ens kommer på en sådan sak. 
Vad är det för fel i huvudet på er??
Lär istället era söner hur man uppför sig mot människor!!
Lär vuxna att kan man inte uppföra sig så blir man straffad!!

Jag ska som människa alltid ha rätt att känna mig trygg i denna galna värld!!
DET är min rättighet som människa och jag ver att många länder inte har den rättigheten. 
Men vi i Sverige som lever i ett sådant fint land och ska vara så stolta och tacksamma. 
#faråthelfete
Vi har inte kommit längre än länder som våra politiker förkastar!!
Skäms Sverige!!! 
Kanske ska ha det på bästa turistreklam.  
Sverige...ett land där vi försöker lära tjejerna att uppföra sig!!!

Hårt inlägg för att vara min blogg.
Men rakt från hjärtat, skäms över hur Sverige försöker trycka ner tjejer. 
Usch!!!

Ni kan ta era delade pooler och åsikter om kljollängd och fara och flyga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar