torsdag 3 december 2015

Kanonhelg


I fredags åkte Lucas till min bror för att hänga med honom till Dreamhack.
Jag och Leo (och Peter) spenderade fredagkvällen i ABB Arena med hockey.
VIK mötte Tingsryd och lyckades köra över dom rätt totalt.
5-1 blev det.

På lördagen var det upp tidigt då Peter och Leo skulle iväg på poolspel i Fagersta.
Leo var taggad och hoppas på att få stå i mål.
Det var första poolspelet som jag inte var med på men jag fick fina rapporter och även en snygg bild på Leo i mål.

Själv packade jag väskan och styrde bilen mot Linköping för lite mys med mina brorsbarn och deras föräldrar ;) Och även för att sedan hämta hem Lucas.

När jag kom fram sov tjejerna och jag fick vara med och väcka dom.
Blev lyrisk över det finfina välkomnandet från 2 ny vakna sötnosar och deras söta mamma.

Sen åkte vi in till stan för lite finfika hos V´s farmor då hon fyllde år.
Helgen gick otroligt fort och vi hann med en hel del mys, bus och trevligt prat.
Jag vet att jag inte vill ha fler barn nu och då värmer det extra mycket att få mysa med I´s tvillingar.
Älskar att få vara faster till dom och längtar efter att få hitta på skojiga saker med dom.
Sen måste jag erkänna att det är rätt skönt att åka hem där tempot är högt på ett annat sätt.
Varje tid har sin charm helt enkelt. Och jag är glad att få följa tjejernas olika episoder <3 p="">
Denna gången blev det väldigt lite bilder men det gör inget.
Här nedan är en bild på en trött jag och en gosig liten tjej.

Söndagen började med solsken men det blåste rätt hårt och kallt.
Jag tog en liten promenad med tjejerna när dom skulle sova och det bet rätt isigt i kinderna.
Annars var dagen rätt lugn.
Lucas passade på att hänga med Ivan och spela tvspel och V julpyntade.

Insåg att helgen verkligen gått fort och lyckades ta ledigt även måndagen från mitt jobb.
Barnen hade stägningsdag.
Sååå lyxigt att få ledig dag även måndagen men lite sovmorgon och mysfrulle.
Jag och Leo for runt halva stan i jakten på en julkalender och när vi nästan tappat hoppet fann vi julkalendrar på Netto och dessutom för halva priset.
Perfekt helt enkelt.
Jag storstädade nedervåningen, jupyntade en del och fick även till en impulsiv biodate med bästa J och S.
Vi åt middag på stan och var på bio.
Såg sista delen av Hunger Games och jösses vad bra den var.
Se den om ni kan...för det är verkligen bra filmer som man fastnar för.

Helgen var toppen bra och lite extra lång.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar