tisdag 27 oktober 2015

Veckan startar med hockey


Bild tagen av Eriq Christiansson

Sorry att det varit lite tyst, har legat däckad i förkylning och låg hela förra veckan nästan.
Men nu är jag på benen igen och fit for fight.

Igår var det dax för hockey och jag och Leo var taggade som vanligt.
Peter åkte tidigare och jag och Leo kom strax före 18.

VIK mötte Björklöven denna kvällen.
Björklöven spelar tufft och hårt men det gjorde VIK också.
VIK spelade dessutom bättre och vann med 5-2.

Det var verkligen en ruffig match med en del utvisningar och dessutom en straff som Murphy satte.
VIK börjar verkligen finna sitt spel även om jag tycker att dom fortfarande har en bit att gå innan dom spelar riktigt bra.
Många spelare som sliter hårt och växer denna säsong.
Börjar dom sätta puckspelet och passningar då blir dom helt klart livsfarliga.
Men dom leder just nu ligan och jag är otroligt stolt över dom.

Innan matchen kom Eriq och berättade för Leo att han behövde Leos hjälp senare.
Leo blev lyrisk och frågade hela kvällen när jag trodde att Eriq behövde hjälp.
Han var också rädd att Eriq inte skulle hitta Leo.
Jag visste ju vad som var på G men sa inget ;)

När det började närma sig slutet i sista perioden kom äntligen Eriq och satte sig brevid Leo och frågade om han var redo.
Och om han ville följa med Leo ner på isen och överlämna Matchens Allstar.
Leo svarade så klart ja och jag såg på honom hur stolt han blev.
Min lilla sötnos...mammahjärtat sprack av stolthet och ja hans hjärta sprack nog också av stolthet.
Eriq gjorde Leos kväll och det där kommer han aldrig att glömma.
Om han gillade Eriq innan så är nog han Leos idol just nu ;)

Och att Leo dessutom fick överlämna det till en av sina favoriter Jeremy Williams som dessutom är kapten i laget ja det gjorde det hela ännu bättre.
Världens stoltaste och lyckligaste 8-åring helt enkelt.

Detta vart helt enkelt säsongens bästa match <3 p="">

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar