fredag 16 oktober 2015

Biodate

Förra veckan var det dax för lite middag och bio med bästa biotjejerna.
Blev först mat på Cafe Gränden och efter det tog vi kaffe på Vardagsrum som ligger precis vid bion.

Måste bara säga att gå till Vardagsrum...supermysigt ställe, otroligt trevlig personal och bra läge.
Vet ju inte hur maten är då vi enbart fika men kanon mysigt ställe helt enkelt.

Vi hade köpte biljetter till The Scorch Trials och insåg att det var första gången vi ser en film baserad på en bok där jag är den enda som läst boken av oss ;)
Jenny hade börjat läsa boken men inte läst klart den.

Jag måste säga att jag gillade boken enormt och filmen var galet bra.
Men jag vill börja med att säga att denna film är BASERAD på boken enligt mig.
Den har enormt med likheter av boken men är inte samma.
Men det gör inget för filmen var så himla bra och välgjord.
Då den är baserad på en tonårsbok så tycker jag det är trist att den är från 15år dock, jag hade gärna sett den igen med min 12-åring.

I denna film möter vi återigen Thomas och hans gäng och får följa med på äventyr när dom tar sig an ännu en enorm utmaning.
Dom befinner sig i ett öde landskap som kallas " the Scorch" och här lurar dödliga hinder.
Dom slår sig ihop med motståndsrörelsen och kämpar tillsammans mor WCKDs tunga arme.

Nu längtar jag efter den tredje filmen ;)
Sen The Scorch Trials...en actionfylld, välgjord och helt amazing film helt enkelt.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar