tisdag 22 september 2015

STORT grattis grabbar



Igår var det dax för match igen.
VIK mötte AIK och kan ju säga att matchen inte startade speciellt bra.

Nu är jag inget proffs på det här med hockey men spelet var ojämnt, dåliga passningar och det kändes som om VIK skulle bli rätt överkörda.

När tredje perioden började stod det 0-2 och det kändes som om det skulle komma 20min av tristhet.
Ni som känner mig vet ju att jag är rätt lycklig på matchen ändå men det är alltid lite tyngre att gå hem efter förlust.

Men sedan händer något helt plötsligt och VIK sätter 1-2 målet...fortsätter med 2-2 och nu känns det som om chansen att vinna finns där.
Bara dom plockar ett mål till så vi slipper förlägning.

Och något helt himmelskt händer när matchen slutar 5-2.
Sista målet sätter VIK i öppen kasse med 2 utvisade spelare och AIK plcokade ut målvakten så spelet var alltså 6-3 spelare.
Helt jefla galet och lyckan var total.

Dansade in i pressrummet efter match och hade ett enormt leende på läpparna.
Får vi se sådant spel som vi såg i tredje perioden resten av säsongen ja då är det bra chans för SHL nästa säsong ;)

Imorgon är det dax för hemmamatch igen och jag är laddad som vanligt.
Hoppas vi ses där...annars får ni gärna följa mina små uppdateringar via twitter och fb

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar