tisdag 8 september 2015

Protein i lyxigt format


Mellisar är något som jag verkligen får jobba på och jag jagar alltid enkla, smidiga och mumsiga mellisar. 
Jag vet att det är något jag verkligen behöver men måste erkänna att jag slarvar en del.
Före och efter träning måste jag speciellt få i mig något i magen för annars funkar inte träningen alls.

Ni kanske har sett dessa snyggingar i kyldisken och funderat på vad det egentligen är.
Mmm det ska jag tala om...för det är nämligen 2 av mina nya favoriter.
Proteinpudding är det och finns i smakerna Choklad och Caramel.

Dessa underbara produkter går att ha i rumstemp alltså perfekt att ha i väskan, det finns även en lite sked med i locket.
Dom är ju godast kylda men går perfekt att äta även rumsvarma.
Jag kompletterar gärna med hallon eller några nötter för att få lite chrunch men det är inget måste.
Jag hoppas dessa kommer i fler smaker och älskar verkligen sådana här produkter som går att ha i handväskan/gymväskan och inte alltid måste stå kylt.

Chokladen är Laktosfri och utan tillsatt socker ( innehåller sötningsmedel) och är helt ljuvlig chokladpudding med hela 20g protein och med en sammetslen chokladsmak.
Denna puddingen är inte jätte fast och det är nästa så jag skulle vilja testa att vispa upp den och dricka som en smoothie.
Att äta denna till frulle ihop med färska/frysta hallon ja det är verkligen lyx och både gott och mättande.
Efterrätt/frulle/mellis i ett liksom...och precis likandant är det med Caramel som är min absoluta favorit av dessa 2.
Jag har alltid varit barnsligt förtjust i kola och när den kommer i en proteinpudding som jag dessutom kan ha i väskan ja då kan det inte bli mer rätt liksom.

Caramel är även den Laktosfri och innehåller 0,2g tillsatt socker  (men även sötningsmedel).
Att blanda ner lite nötblandning i denna och äta gör magi både för kropp och själ.
Den är så galet god men även otroligt mättande.
Den är även lite fastare i konsistensen tycker jag och har en mjuk och len kolasmak.

Jag gör alltid små glädjehopp av lycka när jag finner produkter med högt protein innehåll som dessutom är goda.
Testa dom..dom kommer få komma hem till oss med jämna mellanrum för det är underbart att lyxa till det då och då.
Kanske något för fredagsfysen, lördagsfrullen eller måndagsmellis.

Heja ProPud och jag hoppas innerligt att detta sortiment utvidgas.
Skulle vilja se att konsistensen blir liiiite tjockare dock ;)


XOXO



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar