tisdag 29 september 2015

Det här med ålder


Alltså det här med ålder är en lite klurig grej tycker jag.
Oftast tycker jag det är no big deal men jag tror att det mest är för att jag glömmer bort hur gammal jag är.
Men varje år så kommer det ju en dag då man behöver ha koll på detta...ens födelsedag.
Jag håller inte koll alls på hur många år jag bli (vet vilket år jag är född) och har vid flertalet tillfällen sagt fel ålder.

Brukar besvara dom felen med att man är inte äldre än man känner sig...och faktum är att jag nog inte känner mig som den ålder jag är.

Och måste även erkänna att jag har lite åldersnoja men tror det helt enkelt beror på att min hjärna får panik när den inser sin ålder.
Jag vet ju att man blir äldre och det är en del av livet och varje ålder har sin charm.
Jag är inte heller rädd för att bli gammal.
Jag hänger bara inte med.

Om 3 år och några dagar blir jag 40...och det känns så galet då jag tyckte jag blev 30 för en pyttestund sen. Hänger inte alls med.

Men men....i veckan fyller jag 37 år...och ja det är sant....jag har räknat på detta :P
Och jag har lyxen att vara ledig på min dag.
Tänker njuta av dagen till 110% och avlsuta den med hockeymatch så klart.

Hur känner ni gällande ålder?

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar