lördag 18 juli 2015

Veckan efter semester


Tycker det är lite smått orättvist att semestern går så himla fort.
Jag hade behövt ha en sisoddär 4 veckor till för att vara redo för jobb igen ;)

Vi har haft en super skön semester och hunnit med en del.
Vädret har ju varit sådär men ja vi bor ju i Sverige så att ha sol 1 vecka utav 3 det är ju ganska bra ändå. Och tycker ändå det varit rätt varmt.

I måndags var det rätt tungt att kliva upp på morgonen...fy attans vad tungt det var.
Jag piggnade nog inte till överhuvudtaget den dagen och när jag kom hem var jag så trött så jag ville liksom gå och lägga mig och gråta.

Fick dock ett underbart välkomnande när maken mötte mig på altanen med en frozen daquiry gjord på färska jordgubbar (från eget land) och jag fick placera min nätta stjärt i solstolen.
Middagen var på g, huset städat och ja jag fick pusta ut och bara vara hela kvällen.
Lovely helt enkelt.

Veckan fortsatte i det trötta spåret.
Totalt slut i huvudet och att veta att denna vecka dessutom innehöll ett helgjobb ja det gjorde ju inte veckan bättre.
Men nu sitter jag här på jobbet...nästan vaken och vet att imorgon...ja då får jag sovmorgon och kan duka fram lyxfrulle hemma.
Hela familjen lediga och en mysdag framför oss...och nästa vecka blir kortvecka med ledig fredag.
Ja så här en regnig lördagmorgon kan jag inte göra annat än att tycka att livet är rätt underbart ändå :)

Första veckan avklarad efter semestern alltså och jag hoppas ni som går på semester nu (men även ni som har semester) har det underbart. Vad jag förstår så ska tydligen sommaren komma även till Sverige ;)

Jag kommer fortsätta försöka ha semestermode även om jag jobbar och njuta av kvällar och helger.
Min mixer går varm hemma då jag blivit helt förälskad i frozen daquiry och testat mig fram med olika färska frukter.
Svinenkelt och min favvo just nu är på persika.
Och här kommer mitt recept på den men prova er fram och byt ut frukterna.

Frozen peachdaquiry

ett gäng isbitar (ca20st)
1 persika
1tsk socker
1/2 lime
2cl Bacardi

Gör så här:
Skär persikan och lägg ner allt mixern förutom lime.
Pressa ner limen.
Man kan ju även göra denna utan sprit eller välja någon annan sorts alkohol.
Mixa, dekorera och servera.
Slurp vad gott och svalkande

Ha en finfin helg

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar