tisdag 28 juli 2015

Super mysig helg


I fredags hade jag ledig dag pga helgjobb.
Det är så himla galet skönt att få vara ledig en veckodag sådär ibland.
Det är iof oftast en onsdag eller tisdag men förra veckan hade jag lyckats få till fredag och sååå skönt med långhelg.

Då Peter hade tävlingar heeeela helgen med start fredag passade jag och boysen på att ta min lilla pärla till Linköping för en natt hos min bror och hans familj.
Vi hänger rätt ofta hos dom och det är super mysigt.
Dom har dessutom en pool och även om det inte varit någon underbar sommar så har killarna hunnit bada en del där.

Jag är en sjukt stolt faster till deras tvillingtjejer och älskar dom enormt.
Dessa små sötnosar är riktiga charmtroll med en stor dos bus i sig ;) och boysen gillar dom enormt.
Det märks även att tjejerna ser upp till sina kusiner och både tjejerna ville gärna ha Leos skor och keps och tyckte att det var deras ;)
Sötnosar.
Önskar dock att det inte var så långt till dom men ja...man kan inte få allt här i livet :P

Fredagen myste vi och boysen badade.
Vi hade även fredagsmys och kollade in Big Hero 6.

På lördagen åkte vi till Söderköping.
Var verkligen super länge sen jag var där och det hade hänt massor med denna ursöta lilla stad.
Många butiker och glasställen hade poppat upp vid kanalen och vi hittade en mysig restaurang som serverade ljuvligt goda pizzor.
Haha barnens pizzor var formade som fiskar...riktigt gulligt.

Vi tänkte vi skulle äta glass på Smultronstället (trots urtrist väder) men kön in var enorm så vi valde ett annat ställe som hade hur många smaker som helst på deras hemmagjorda glass.
Otroligt gott, bra priser och trevlig personal.
Åker ni förbi Söderköping ska ni stanna till och njuta av denna gulliga stad och vackra natur.
Vi kommer åka tillbaka någon dag när det inte regnar...förstör liksom lite av charmen när det är kallt och småregnar en del.

När vi senare åkte hemåt mot Västerås spöregnade det.
Riktigt jobbigt väder att köra bil i men det gick bra och lilla pärlan går som en racer...i live it.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar