onsdag 17 juni 2015

Ett av årets bästa köp


Jag har länge hyllat kolgrillen och nästan vägrat välja gasolgrill.
Tycker doften av kolgrill är ljuvlig.
Men i år hände det...vi köpte en gasolgrill och my God vilket lyckat köp.

Vi slog till på en gasolgrill från Rusta som dessutom var till ett pangpris.
4 brännare och en sidobrännare.
Det hela började iof rätt surt då kille i butiken visade oss till fel slang, så kan det ju gå ibland men rätt så himla surt när hela grillen var ihop byggd och allt klart och så går den inte att använda för att slangen är fel!! Och butiken stängt. 
Men P fick slira in direkt när dom öppnade och byta slangen.

Jag har själv aldrig grillat då jag tycker det är lite knöligt med kol...mmm säkert är det inte det men jag har helt enkelt valt att lämna det åt maken.
Men i måndags bestämde jag mig för att grilla till middag med våran nya grill.
Alla säger att det är så himla plättlätt.

Var lite svinnervös och maken visade hur den fungerade innan han drog på golfträning.
Men jösses amalia vad jag älskar denna goding..vi är super buddies och kommer ses en heeel del denna sommar.
Nu vill jag grilla allt och utforska köttsidan mer.
Vi är väldigt dåliga på att göra kött i vanliga fall men på grillen går det finfint.
Har ni ingen gasolgrill tycker jag ni ska investera det i det.
Det går fort och enkelt att fixa middag och du kan impulsivt bestämma dig för att grilla maten (om ni har maten hemma så klart:) och få den färdig super fort.

Igår blev det spett och i helgen gjorde P helstekt fläskytterfile.
Ikväll blir det paus i grillandet med lite tacos men på midsommar ska det grillas så klart och vad jag gör då..ja det får ni nog se på instagram fina läsare.

Gasolgrill is da shit...och har gjort min sommar sååå mycket roligare.
Är ju helt underbart att stå på altanen och grilla och njuta av solen (borde ju komma någon gång) med ett glas vin i handen...eller en kopp kaffe.
Lycka helt enkelt

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar