fredag 15 maj 2015

Cirkus Scott är i stan


Igår var jag och kidsen på cirkus.
Det var premiärföreställning för Västerås och Cirkus Scott och Elefantmysteriet och dom kommer ha föreställningar här i Västerås ända tills på söndag 17/5 och sedan far dom vidare i Sverige.

Årets show handlar om mystiska spår som någon lämnat utanför cirkustältet och som är otroligt likt elefantspår. Men alla vet att det inte finns några elefanter på Cirkus Scott.
Vem har då lämnat spåren?

Ja det får ni veta om ni bokar in ett besök ;)
Årets föreställning var som vanligt världsklass och man bjuds på skratt, spänning och massa skoj.
Innan cirkusen startade kollade vi in den finfina cirkusparken.
Pojkarna ville testa jonglering (som vanligt) och älskar det. Mina små cirkuskillar ville även testa trapetsen. Dom skulle nog bli lyriska om dom fick jobba på cirkus mina killar.
Och jag måste erkänna att jag alltid blir nyfiken på hur det är att leva på cirkus.
Så många nummer som var helt magiska i årets show.
Clownen Mingo får oss att skratta när han busar med publiken.
Underbar hundshow med Sergey Prostetsov som även har miniponnys.
En underbar man med enormt med energi och så himla söta djur.

Scott Wolf Brothers blandar akrobatik med skrattretande show.
Dom är så himla underbara, roliga och knasiga.

Årets upplaga har även en hästviskare som heter Yury Volodchenkov.
Att se honom med hans otroligt vackra häst en breathtaking.
Han rider helt utan tyglar och det är liksom som om han och hästen sitter ihop...magiskt helt enkelt. Och det är första gången han uppträder i Sverige...men hoppas han kommer tillbaka fler gånger.

Marc Giely är en kille som är helt galet grym med sin cykel.
Han hoppar, balanserar och är helt enkelt awesome med sin cykel.

Alla artister på Cirkusen är fantastiska och så himla duktiga på sina grejer.
Jag har räknat upp några av mina favoriter men alla är verkligen begåvade och deras hårda arbete ger verkligen utdelning när dom kan fånga publiken så bra som dom gör.

Barnens favorit igår var motorcyklarna.
Torres MC Globe har varit med förut och dom är så himla grymma.
Man lyckas alltså få in 6 motorcyklar i en boll av järn.
Den precision dom måste ha och koll på sina kompisar...galet helt enkelt.

Jag älskar verkligen stämningen på Cirkus Scott och det är lika spännande att se hur dom lagt upp varje turné. Det är cirkus så som jag drömde att det skulle vara när jag som barn kollade på Cirkus Scott på tv. Dom lyckas med den där känslan av riktigt cirkusäventyr och det finns något för alla åldrar på cirkus.

Tack Robert och alla på Cirkus Scott för ännu en helt underbar föreställning.
Ni är så himla duktiga och eran energi smittar

En STOR eloge till er alla

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar