tisdag 3 mars 2015

Runda former och ljuv musik


För några år sedan gick rött vin bort hos mig, men jag har funnit några favoriter som jag gärna njuter av då och då.

I hjärtat av Valpolicella är detta maffiga vin producerat.
Vinet produceras med små skördeuttag och starkt kvalitetsfokus.

The Fat Lady Sings är ett äkta Ripasso väl värd namnet och ett resultat av envist och långsiktigt kvalitetsarbete.
Ripasso innebär att man låter vinet jäsa en andra gång tillsammans med skal från Amarone-produktionen. Det ger struktur och kraft till vinet.
Därefter lagras vinet på ekfat i 18 månader.

Nog info om vinet, nu till vad jag tyckte.
The Fat Lady Sings sjöng för mig helt enkelt...en änglakör.
Ett av dom godaste vinerna jag druckit på länge.
Italienska viner har ofta mycket smak och karaktär utan att vara sträva och detta vinet är verkligen så.
Det är ett himmelskt fredagsvin men är även helt ljuvligt till en pastarätt, osttallrik eller en mild middag.

Jag bjöd även svärfar på ett glas när han besökte oss, han är en vinälskare som kan mycket om vin.
Han blev såld helt enkelt och var snabb med att beställa hem det.
Vinet är verkligen helt ljuvligt och kommer få hänga med oss vid fler tillfällen.
Vill du beställa hem det är beställningsnr: 78921 och det blir ditt för endast 109kr.

Prisvärt, lyxigt och helt enkelt underbart

Betyg: 5/5

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar