måndag 9 februari 2015

En hel del hockey


Denna helgen blev det en hel del hockey.
I fredags var det landskamp och jag hade självklart äran att få jobba som pressvärdinna på detta event. Hela arenan var i feststämning och det var full fart i pressrummet.
Tyvärr blev det en otroligt kort match...fast vi kom ändå hem i vanlig tid.
Matchen blev avbruten ca 2 min in i andra perioden då isen inte höll och spelet skulle ha blivit för riskabelt. Sååå otroligt tråkigt och jag hoppas innerligt att människor fick en finfin fredag ändå.
Jag misstänker att dom flesta av er läst om detta i tidningarna och kanske sett på tv.
Jag hoppas dock att människor inte kastar skit....det som hänt har hänt helt enkelt.
För mig och Leo var det kul så länge det varade.
Och Leos lag fick ut och vädra skridskorna i första periodpausen en snabbis.
Stolt över att killarna får göra roliga saker ihop även utanför isen.
Jag fick träna en del på min engelska under kvällen och jag inser att jag kanske behöver träna på lite sportord på engelska. Skulle kanske behöva göra lite praktik i ett pressrum i usa ;)


På lördagmorgon ringde klockan tidigt för att åka och hämta upp varor till helgens poolspel där Leo skulle spela också.
Leo fick börja med att stå i mål och han var super duktig, är så himla stolt över min lilla "goalie".
Efter lite små oplanerade paniksaker så flöt poolspelet på bra och jag hoppas innerligt att alla inblandade hade en kanon dag.
Killarna är verkligen så himla duktiga och det är vid just matcher som man ser att dom faktiskt kan spela hockey. Så himla skoj att följa grabbarnas utveckling.
Vackert väder hade vi också och jag är så himla glad att vi har ett gäng underbara föräldrar i laget.
Utan dom skulle vi få det riktigt tufft.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar