torsdag 18 december 2014

Julklappstips



Rituals är ett märke som jag kollat in tidigare men enbart i web-shoppar.
När jag och T var på mässan i Stockholm sladdade vi in i butiken som ligger på Centralstationen och ja jag kan lugnt säga att jag hade kunnat flytta in pronto.
Jag föll pladask och är upp över öronen kär i butiken, konceptet och alla produkter.
I want it all.

Och har ni ännu inte upptäckt Rituals så kolla in deras webshop här.
Dom har helt ljuvliga presentaskar i olika prisklasser som är perfekta julklappar.

På bilden här ovan ser ni mina 4 favoriter....finns en till som jag inte har en egen bild på men har lånat en från Rituals här nedan.

Koppen är en underbart perfekt tekopp i lagom storlek.
Den finns i svart och silver och är egentligen väldigt clean och inget speciellt men samtidigt så otroligt underbar och mina favvo kopp till kvällsteet och den kostar dessutom enbart 60kr.

Doftljus har dom i massor och denna vackra med text har jag inte funnit i webshoppen.
Dom flesta doftljusen jag luktade på luktade milt och otroligt trevligt och dom har även super stora ljus med flera veckar.
Dessa normalstora ljus ligger på 175kr vilket är ett kanon pris och dom är väldigt dryga och sprider en mild underbar doft ;)
Man får även sitt ljus i en sagolikt vacker kartong.

Mascaran är en riktig wow produkt.
Jag fick med den i ett litet kit man fick i butiken.
Ogillar smala borsthuvuden men denna är helt magisk.
Den förlänger, formar och ger ögonfransarna enormt med volym.
Jag älskar den helt enkelt.

Den gröna burken med silverlock är en även den en ny favorit som jag älskar.
Den kommer från serien Tao och just den serien innehåller en mängd underbara produkter.
Just denna kroppskräm heter Mei Dao och är en fet och närande kräm som verkligen gör magi för vintertorra ben och nariga händer. 
Den går in i huden och lämnar en mjuk doft av vit lotus.
Den doft rent, harmoniskt och ljuvligt och gör verkligen huden babylen.

I Tao serien finns även en duschgel som doftar ljuvligt.
Just dessa duschgeler är underbara och finns i flera dofter.
Man trycker ut lite gele i handen och i kontakt med vatten förvandlas det till ett ljuvligt skum.
Duschgelen på bilden doftar ljuvligt av grönt te och lotus.
Vit lotus är tack vare sina självrenande egenskaper en symbol för renhet och spirituell tillväxt och den kraftfulla antioxidanten i grönt te har en lugnande effekt.
Skummet är helt ljuvligt att använda och gör huden len och lämnar en underbar doft.

Hinner ni inte titta in i en butik så kan man beställa från nätet och få hem till jul.
Tänk på att lägga order innan 19/12 innan kl 16,30.
Rituals finns även på bla kick´s och andra webshoppar.
Dock finns inte hela sortimentet då.

Finns även underbara gåvakit med super söta förpackningar i olika prisklasser.
Nu har jag tipsat om mina favoriter...in och finn era egna.
Jag även rekomendera herrutbudet där bla Samurai kollektionen är värd att kolla in.

Numera har jag min egen lilla kvälls-rituals med te i min underbara mugg, tänt doftljus och kvällsbehandling av den ljuvliga kroppskrämen.
Lycka helt enkelt.

Happy shopping


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar