onsdag 26 november 2014

Rio och Rio2

 

Det tog lång tid för oss att se Rio och måste erkänna att vi såg den typ nyss.
Har ni inte sett den ännu så se den.
Rio handlar om fågeln Blu som förflyttas från sin trygga vardag till den färgsprakande djungeln i Brasilien.
Här möter han den vackra och vilda Jewel, den färggranne  Rafael som känner djungeln bättre än någon annan, Sångfåglarna Nico och Pedro och den helt otippade bulldogen Luiz.

Alltså Rio är en färgsprakande film och det är lätt att dras med i dansen och sången och äventyret.
Rio innehåller allt en perfekt film ska innehålla och är förpackat i en ljuvlig förpackning.
Jag förstår inte varför jag väntat så länge på att se den för det är helt klart en av dom bästa tecknade filmerna som gjorts.
Så vacker, rolig och lycklig...med en dos action, äventyr och sorg :)
Vi satt alla som klistrade helt enkelt.

I Rio 2 är alla härliga karaktärer tillbaka i en ännu mer färgsprakande film.
Jag älskar verkligen dessa filmer och vart väldigt positivt överraskad av hur underbara och fina dom är.
Dom innehåller liksom allt som en kanon film ska innehålla.
En skopa kärlek, ett kryddmått tårar och en enorm mängd positiv färgglad energi.

Har du liksom jag väntat för att du inte trodde på dessa så se dom.
Jag kan nästan lova att ni kommer sitta som klistrade.
Och även kidsen älskade dessa.

Bra tips till fredagsfilmen ;)
Och passa då på att hyra dom via Film2home där du enkelt streamar film rakt ner i din dator eller surfplatta. Man får ju dessutom hyra filmen i 48 timmar ;)

XOXO




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar