lördag 11 oktober 2014

VIK-AIK


Igår hade vi alltså fredagsmys i ABB Arena då det var dax för hemma match igen. 
VIK mötte laget som låg sist och VIK låg ju näst sist. 

Det hela började bra och Johner satte första målet och det kändes riktigt najs. 
Men sakta men säkert så faller spelet som slutade med förlust och härmed ligger alltså VIK sist i Allsvenskan. 
Så himla trist och det är svårt att hålla gnistan uppe och då kan jag bara tänka mig hur killarna i laget mår. Jag hoppas innerligt att dom orkar finna glädjen, självförtroendet och styrkan att klättra uppåt. 
Annars blir det en tuuuuung säsong. 
Trots allt så tror jag fortfarande på dom och är helt säker på att om dom bara tar sig ur sin mörka zon så kommer dom bli lysande. Och jag tror inte det är försent ännu. 

Jobbet som pressvärdinna igår då?
Ja det var ju min och även Leos första AIK match och vi hade förklarat för Leo att det kan bli mycket stök och bråk men vi såg inte mycket av det iallafall. 
Var ganska lugnt, förutom en del fylla (inget allvarligt) och sedan for en del tavlor ner på pressläktaren pga bortasupportrar som bankade på väggen till pressläktaren. 
Men jag stortrivs verkligen som pressvärdinna och blir så himla glad när gäster känner igen mig och pratar. Det är ju ändå min första säsong och jag räknar aldrig med att folk ska lägga mig på minnet. 
Igår hade vi även en journalist från Ryssland på plats vilket var rätt coolt. 
Han reste tydligen runt i Sverige och skrev om sport bl.a. och var tydligen kompis med någon svensk hockeyspelare som spelade i KHL. 
Det är sådant här jag brinner för och det är sådant här jag vill jobba med. 
I love it helt enkelt och behöver ni en värdinna så hör av er, jag är troligtvis klockren ;)

Idag blir det mer hockey då Leo har träning. 
Förövrigt ska vi njuta av lördag och imorgon jobbar jag. 
Full fart framåt

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar