måndag 27 oktober 2014

Det här med självkänsla och självförtroende

Är ju inte alltid så lätt att hålla isär dom där 2.
Jag har inga som helst problem med mitt självförtroende men min självkänsla är otroligt dålig.
Så dålig att jag nästan skrattar över hur dålig den är.

Att jobba med sin självkänsla är inte heller speciellt enkelt men det är klart det går att lyfta den.
Och det ska jag försöka ge mig på tänkte jag.
Tar så himla mycket energi att ha låg självkänsla ;)

Har ni några tips så hojta gärna till.
Självkänsla= vårt eget värde i våra ögon
Självförtroende= Vi tror på vår förmåga att prestera

Att fylla på må bra-kontot är ett måste som man liksom inte tänker på så ofta.
Men för att kunna må bra och ha lätta fotsteg behöver man ha ett balanserat konto helt enkelt

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar