måndag 13 oktober 2014

Biokväll och middag

Igår startade jag dagen med jobb, känns alltid lika tungt att gå upp tiiiidigt en söndag för att dra till jobbet. Som tur är gör vi inte det så ofta.

När jag kom hem for jag och handla för veckan och sedan fick jag lägga mig och kurera mig lite innan finaste J kom och hämtade upp mig för en myskväll.
Vi startade med lite middag på Spicey Hot för att sedan gå på bio.

Jag har turboläst Gone Girl och nu var det alltså dax att se filmen.
Sista sidorna i boken hade jag dock läst otroligt snabbt och hängde knappt med på vad som hände.

OMG!!! Se filmen även om ni läst boken.
Här har dom verkligen fångat boken helt klockrent.
Jag är helt mållös och det var en grymt bra film.

Gone Girl handlar om bla Nick Dunne som upptäcker att hans fru försvunnit på deras bröllopsdag.
Filmen (och boken) är spännande och otroligt bra.
Boken är iof lite trög i början men man är snart fast.

Alltså vinner inte Gone Girl några priser iår ja då blir jag förvånad.
Den är så otroligt bra gjord och skådespelarna är helt underbart bra.

Filmen får 5/5 i betyg och ni måste helt enkelt se den.
Det är årets bästa dekare helt klart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar