onsdag 20 augusti 2014

Wohoooooo helt enkelt awesome



Igår blev det officiellt och jag fick ta emot min bricka med titel och namn.
I veckan fick jag en förfrågan om jag ville bli en av två pressvärdinnor och tror ni jag blev lycklig eller?
Satt och åt middag med boysen och dom kan intyga att jag blev lyrisk men jag är ju lite smått störd så jag trodde inte helt på det förens igår när jag fick detta passerkort.
Nu är det helt enkelt på riktigt och lyckan blossade upp återigen igår.

Vad betyder detta passerkort då?
Jo mina kära läsare...det betyder alltså att jag är pressvärdinna på VIK Hockeys hemma matcher.
Det jag bla jag som tar emot press, ser till att pressrummet är iordning, fixar med fika och ser till att allt flyter på och att presskonferensen efter matchen har tränarna på plats.

2002 såg jag min första match med VIK då Peter tog med mig på min första hockeymatch någonsin.
Jag köpte med mig tidningar och godis då jag tänkte att detta kommer bli super tråkigt men tidningarna låg orörda. Hockey är en sport jag gillade att titta på upptäckte jag och VIK hade ett mycket bra lag.
Så här en 12 år senare gillar jag fortfarande hockey och jag och Leo har försökt hinna gå på några matcher per säsong och vi följer VIK.
Leo spelar ju även själv hockey i VIK ungdom där jag även är lagledare.
Peter jobbar även han på hockeyn och ja man kan väll säga att VIK finns i familjen och nu ännu mer.
Skillnaden detta år är att även Lucas får vara lite delaktig för att vi ska få ihop familjepusslet.
Men jag blir helt varm i hjärtat när Lucas (som hatar hockey) är med på att han får hänga på matcherna ibland. Att vi går ihop i familjen för att det ska fungera...för att detta är awesome och inget jag ville tacka nej till. Det är så familjer gör....tar sig igenom saker ihop <3 p="">

Är så förbaskat lycklig och stolt och tacksam och nu kommer det självklart bli lite mer hockey på bloggen ;)
11/9 är första hemmamatchen och jag är sååå himla taggad.

Heja oss
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar