tisdag 5 augusti 2014

Läskande sommarsmoothie


Sol, sommar och semestertider.
Detta året har vi ju verkligen haft tur med vädret, det var länge sedan vi hade sådan här värme och det är ju helt enkelt underbart...bara lite ovant ;)

När det är så här varmt tycker jag det är svårt att äta varm mat och lever gärna på bla smoothiesar.
Det är ett underbart mellis och går ju att förändra precis hur som helst.
Jag har 2 favoriter som jag använder som bas och här ska ni få en av dom.
Man kan variera frukten och jag använde ananas och jordgubbar till just denna för även dom är underbara sommarfrukter.

Detta behövs för 1 portion:
1/2 ananas i bitar
1 dl jordgubbar
1 dl alpro kokosdryck
1 dl alpro vaniljyoghurt

Gör så här:
Mixa ihop allt tills det blir en slät och fin dryck.

Helt ljuvligt och somrigt och väldigt tropiskt.
Smakerna blandar sig perfekt och lämnar en perfekt eftersmak av kokos.
Sätt på en fläkt...luta dig tillbaka och blunda och njut av din tropiska och nyttiga smoothie.
Kommer kännas som utomlands.

Alpro kokosdryck är ett av mina måsten i livet.
Det är en dryck med en perfekt lagom smak av kokos.
Jag använder den inte bara i mina smoothie utan även i min chiapudding.
Kolla efter den där ni finner Alpros koloniala sortiment i eran butik....gillar ni kokos så kommer ni helt klart bli beroende ;)

XOXO

1 kommentar:

  1. Har du en bild på förpackningen, var hittar du den? i mejerihyllan eller vid saft kaffe på maxi kanske?

    SvaraRadera