onsdag 2 juli 2014

Skäm bort din kropp



Efter våran lilla solsemester där jag smörjde in mig hela dagarna kändes det som så fick min kropp en chock och när vi kom hem och jag återgick till att smörja in mig lite då och då ja då protesterade min hud verkligen.

Det såg liksom ut som om min hud skulle spricka och ramla av....och det gjorde den iof lite.
Jag flagade så mycket så det såg ut som om jag snöade när jag bytte om på kvällarna.
Och det kliade...såååå mycket så jag fick tokspel nästan.

Jag förstår ju iof att går man från smörj då och då till smörj heeela tiden och sen tillbaka till då och då...ja då reagerar kroppen. Men dom smörjorna jag hade hemma hjälpte inte.
Dom la sig liksom bara på huden och gjorde ingen skillnad egentligen.
Min hud var i enormt stort behov av hjälp helt enkelt.

Och hjälpen damp ner i brevlådan härom dagen i form av 2 ljuvliga burkar.
Den ena kommer inlägg om senare då jag bara testat den på händerna.
Men den andra burken var denna som ni ser på bilden.

Båda produkterna är från Burt´s Bees och denna Body Butter är en helt underbar produkt och en räddare i nöden för alla torrbollar ( och alla andra).
Just nu kan ni dessutom fynda den för 99kr, normalpris för den är 195kr.
Skynda och fynda.

Varför ska ni köpa hem den?
Ohh denna krämiga helt ljuvliga produkt sjunker in i huden och lämnar den babylen.
Efter första användningen så förvandlades min hud till babylen och helt underbar och den är dryg..man behöver inte alls mycket för att göra underverk.
Så enligt mig är den otroligt prisvärd även som ordinarie pris.

Burt´s Bees har otroligt bra produkter för hela familjen.
Allt från babyprodukter till läppglans.
Dom satsar på naturliga råvaror och är fria från sulfater, parabener och andra konserveringsmedel.
Produkterna är även certifierade av Natural Products Association som är en grupp organisation som jobbar aktivt för en grönare värld och global naturlig standard.

Detta Body Butter återfuktar huden med hjälp av mjukgörande honung, antioxidantrik sötmandelolja och näringrikt sheasmör.
Den doftar helt ljuvligt och man kan liksom inte låta bli att smörja in sig.
Kladdar inte, känns inte flottig ytan gör bara underverk.
Detta är den bästa Body butter jag haft på vääääldigt länge.
Och ni som känner mig vet att jag testar en del smörjor för att finna en makalös produkt...och nu har jag funnit den.
Gör din hud en tjänst och köp hem denna.
Doften är söt och örtig och den finns även i Cranberry/pomegranat doft.

Burt´s historia är så här:
Under början av 80-talet lämnade fotojournalisten Burt New York i jakten på natur och livet som biodlare. Burt slogs sig till ro i en timmerstuga i Maine. Helt utan rinnande vatten och elektricitet, levde han av det som producerades på gården. En dag träffade han en kvinna vid namn Roxanne Quimby, som liftade längs vägen. Det mötet blev början på en stark vänskap, och ett spännande samarbete.
Roxanne upptäckte potentialen i Burt’s överblivna bivax, och började tillverka ljus för att sälja på marknader runt om i landet. I takt med att efterfrågan ökade, ändrade Burt och Roxanne inriktning, år 1991 producerades de första skönhets- och egenvårdsprodukterna.
Från läppbalsam, började Burt’s Bees tillverka handkrämer, och många andra naturliga hudvårdsprodukter för hela kroppen. Idag är Burt´s Bees det bäst säljande varumärket inom naturlig skönhet- och egenvård i Nordamerika. Trots dess framgång, bor Burt Shavitz kvar i samma timmerstuga i Maine, helt utan rinnande vatten och elektricitet.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar