söndag 20 juli 2014

Barnkalas?


Igår skulle jag lämna Leo på barnkalas. 
Hade tänkt åka hem sen och försöka bli av med min propp i örat. 

Men icke...även jag blev inbjuden på detta kalas och kunde helt enkelt inte tacka nej. Jag tänkte att jag stannar en stund och sen åker jag. 

Jag misstänker att Leos kompis mamma är från Afrika men jag är inte helt 100. 
Hur som helst var hela släkten (inte riktigt kanske) samlade och några föräldrar till från Leos och N klass. 
Jag är inte helt bekväm med människor som jag inte känner och ett tag ville jag helst sjunka genom golvet. 
Dessutom hör jag inget på ena örat pga proppen och har tydligen tappat talet en del av detta. Kände mig rätt störd faktiskt och lite underkläd då alla bar otroligt vackra klänningar och smycken. 
Meeeen jag var nog kameleont i mitt förra liv för efter ett tag så insåg jag att jag hade väldigt trevligt och alla var väldigt artiga och pratvänliga. 

Vi började med att få mat. 
Och i köket var ett stort bord uppdukat med massor med mat. 
Jag ville inte dra upp telefonen och fota så jag smygfotade min (nästan uppätna) tallrik som ni ser här ovan. 

Det fanns (tror den var hemmagjord) keso, spenat, spenatkeso, något som såg ut som pannkaka men var något slags bröd, starka köttgrytor, ris, bröd och en massa annat. 
Det var verkligen en festmåltid och faktum var att det var mycket gott. 
Jag gillade speciellt den starka grytan som fanns med både kyckling och kött. 
Otroligt gott ihop med "pannkakan". 
Mätt blev jag verkligen. 

Min Leo är en väldigt social pojke och många av dom kände Leo och alla hade hört talas om honom. 
Lite stolt blev jag över hur söta dom var med honom och alla kom och fråga om jag var Leos mamma. Rätt mysigt. 
Som jag skrev innan var alla uppklädda och verkligen vackra. Dom bar sina kläder vackert och hade en hållning och utstrålning som få har. 

Efter lite mingel och läskande dricka så var det dax för fika. 
Och jag tycker att jag brukar duka upp med detta var något helt annat. 
2 bord med fikabröd, tårta och godis. 
Dom gick verkligen all in. 
Dessutom gjorde dom kaffe väldigt originellt. Ett mycket starkt med gott kaffe. Jag önskar att jag tagit kort på det men ska försöka förklara. 
Först la dom en vacker matta på golvet med massa fransar på. Sen flyttade dom ut ett litet vackert bord, en slags rökelsegrej och en lite vacker! grill. 
Dom värmde vatten på grillen i vackra kannor, rostade kaffebönor och fixade ihop ett starkt kaffe som serverades i små söta koppar på bordet. En av kvinnorna gick runt och serverade alla kaffet. Det påminde lite om espresso men lite mildare men ändå mer smak.  
Det var super gott och perfekt till allt fikabröd. 

Sen var det paketöppning. 

Efter det tackade vi så mycket och begav oss hemåt. 
Wow vilken kanon eftermiddag. 
Verkligen trevligt och super spännande. 
Och såå familjärt, jag kände mig väldigt väl omhändertagen. 

Tack för att vi fick dela detta med er

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar