fredag 18 juli 2014

Äntligen dax för premiär i Västerås


Igår var det alltså dax för oss att se premiären av Cirkus Scott här i Västerås.
Dom kör ända fram till söndag och i helgen kör dom 2 föreställningar per dag...skynda er in och boka och se en helt magisk föreställning. Bokar gör ni här

Årets föreställning handlar om pirater.
Följ med på ett spännande äventyr där Robert och Cirkus Scott ska leta efter Överste McScott´s förlorade skatt. Men dom är inte ensamma om att leta efter den...ett gäng pirater gör allt för att stoppa Robert för att själva roffa åt sig skatten.

Vi började självklart kvällen med CirkusParken.
Båda killarna ville självklart jonglera och iår köpte vi även tallrikar så dom kan fortsätta träna hemma.
Efter det ville Leo gå på lina även om han var lite nervös då han förra året ramlade och gjorde sig ganska illa. Men iår gick det finfint och han var super duktig.
Lucas ville självklart testa Dödshjulet...mini.
Han tyckte dock det var liiiite fegt att ha sele och hade gärna gjort det utan sele...dessutom ville han få köra lite mer action. Men jag förstår att Cirkus Scott vill ta det säkra före det osäkra.
Lucas var nöjd ändå.

Sen placerade vi oss på våra platser för att invänta starten.
Vi hade kanon bra Loge platser vilket betyder precis framför manegen.
Och wow vilken föreställning.
Cirkus Scott levererar en helt makalös show även iår och tiden gick så himla fort.
Det är en liten paus i mitten av showen så man får sträcka på benen och hänga lite i CirkusParken men annars är det fullt ös.

Makalösa akrobater, hundar, hästar och fåglar och en helt magisk föreställning helt enkelt.
Har ni möjlighet så se showen, den är underbar och efter Västerås har dom några städer till som dom besöker i årets turné.

Förre året fick ju P komma upp och agera stol ihop med några till och i år var det min tur.
Jag fick komma upp och vara Cirkusprinsessa för en stund och även om jag var så nervös så jag nästan dog ( är egentligen en rätt blyg tjej även om ni som känner mig inte riktigt tror det;)) så var det magiskt. När fina Angelica visade upp sina underbara fåglar kom hon och tog min hand.
Jag fick komma upp och vara med en stund i hennes show och det var verkligen amazing.
Jag hade tur som hade en fin vän i publiken som lyckades filma (peter tog kort) och vill ni se mitt första framträdande på Cirkus så gör ni det här ;)
Jag borde dock ha haft lite mer glitter på mig...och ska jobba på det till nästa framträdande ;)

Vi var alla lyriska när vi gick hem och jag hoppas innerligt att det blir en ny sommarshow nästa år och att Västerås är en given stad även då.
Lucas kom på att han kanske ville jobba på Cirkus när han blev stor och faktum är att det skulle passa honom...han skulle vara grym som akrobat.

Tack snälla Cirkus Scott för en amazing föreställning...ni är verkligen the nr 1 Cirkus och värda en stor eloge.  Och glöm inte...det är inte försent för er att se showen...in och kolla ;)
Leo testar att gå på lina i CirkusParken
Lucas testar lilla Dödshjulet
Nu börjar det snart...
Ett underbart bra cirkuspar, energi, glädje och helt enkelt underbart
Det är inte så ofta som man ser tränaren bli jagad av hästen med piskan ;)
En av flera magiska uppträdanden 
2 bröder och deras bästa kompisar gör ett helt galet coolt uppträdande i Dödhjulet...detta var awesome

Kapten Driv-is är grym....eller är han det? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar