fredag 4 april 2014

Förhandsvisning på Divergent



Igår var jag, J och S från bokklubben på förhandsvisning av Divergent på Filmstaden. 
Gud vad vi längtat efter denna film, självklart har jag läst böckerna men har tydligen 3:an kvar att läsa. 

Divergent handlar om Beatrice Prior som bor i ett sci-fi Chicago. 
Staden är uppdelad i 5 falanger och varje år måste alla 16-åringar välja en falang att leva med. Man går igenom ett test först där man får en rekommenderad väg men kan välja själv sen. 

Beatrice inser att valet inte är helt lätt men i hennes hjärta vet hon ändå hur hon ska välja. 

Filmen har premiär den 30:de april men vi var alltså på en förhandsvisning. 
Vad underbart helt enkelt att inte behöva flera veckor till :)

Jag hade rätt stora förväntningar och jag måste erkänna att jag blev totalt förälskad. 
Jag ser en hel del filmer och ser alla filmer liknande denna och har då även läst boken om det finns någon ;)
Ibland blir man lyrisk och ibland saknas en hel del. 
Denna gång var den nästintill perfekt. 
Visst hade dom valt att lägga lite extra krut på action vilket inte kommer fram i boken. Och visst var en del lite annorlunda men på det stora hela var den som sagt nästan perfekt och jag vill se den igen. Ni måste se denna film även om ni inte läst boken. 
Den är underbar helt enkelt. 

Jag saknade endast den kemi man känner i boken mellan alla karaktärer men den är iof svårt att få med i en film. 

Denna film är galet bra....SE DEN!!!!
Och jag hoppas innerligt att det kommer en 2:a. 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar