lördag 22 mars 2014

Tjejkväll deluxe

Den 8/3 var det ju bla Internationella kvinnodagen och då passade det ju perfekt att jag hade bjudit in ett gäng finfina tjejer för en myskväll.
Men det var ju även finalen i Mello så det var en hel del som tackade nej.

Men det blev en helt underbar kväll för oss som var på plats och jag insåg att vi blev alldeles lagom många ;)
Detta var en kväll för att ladda mina väninnors batterier och skämma bort dom men dom hade även med sig underbara presenter till mig.
ÄLSKAR att få presenter och jag fick blombuketter, rött vin, vitt vin, lyktor med doftljus och blockljus och en helt bedårande orkideé. Lyllos mig helt enkelt.

Mina underbara presenter

Men denna kvällen var ju tillägnad mina söta vänner och kvällen startade med en bänk uppdukad med plockmat, ostar, bröd och vin.
Dagen hade blivit lite stressig så jag hann inte riktigt så som jag skulle ha velat men dukade ändå upp med delikatesser från Ridderheims, brieost, färskostar,fetaostkräm, färskt bröd och vin för alla smaker.

Ridderheims är ju dom största och bästa på ljuvliga delikatesser och det finns något för alla.
Vi hade flera sorters oliver och bla en mamutoliv som jag tyckte var väldigt spännande men självklart även vanliga gröna och kalamataoliver.
Ridderheims har otroligt utbud på oliver och för alla tillfällen.
Vi hade även något som jag verkligen älskar (och åt för första gången på lunch hos Vikingsun) nämligen kronärtskocka och dessa var marinerade. Galet gott ihop med charkprodukter som vi också hade.

Här syns oliver, ölkorv, kronärtskocka och underbara mini mozzarella som låg i en pestomarinad med tomat.
Helt ljuvligt. Och dom där små mozzarellabitarna var en nyhet för mig som kommer vara given när jag ska ha lite plock, super goda.

Här är charktallrik med massor med mumsiga delikatesser men även en fetaoströra och en ljuvlig aioli.
Fanns även färska baguetter och ett tomatbröd, perfekt att torka upp marinad med ;)

Ni kommer att få läsa mer om mina favoriter på detta plockbord.
Man kan säga att det verkligen fanns något för alla och jag upptäckte en mängd nya favoriter.
Vi hade ju inte bara chark, bröd och oliver utann även ostar.
Och Ridderheims har en perfekt färdigpackad ostbricka som är helt ljuvlig.
Fick ingen finfin bild på våra men här finner ni info om dom ljuvliga ostarna.

Bild är lånad från Ridderheims
Som sagt så hade vi enormt mycket mumsiga smaskbitar och ni kommer som jag skrev få läsa om mina absoluta favoriter senare.

Vi hade även vin denna kväll för alla smaker :)




Dom ursöta handväskorna är faktiskt super mumsigt vin.
Den leopardfärgade mindre väskan är ett vitt vin och den rosa lite större är ett rosé i samma märke.
Bakom dessa syns ljuvlig goda Bag in Cook Book som är ett fantastiskt zinfandelvin med spännande recept i.
Och dom snyggt förpackade flaskorna är röda Shiraz viner som heter My Darling.
Kommer inlägg om My Darling och väskvinerna.
Det börjar ju dra ihop sig till rosé-tider nu och detta vinet är perfekt för sommarens svala kvällar på altanen.

Några av tjejerna skulle fara vidare från kvällen lite tidigare så jag bestämde mig för att dela ut mina överraskningar när vi ätit färdigt.
Det var helt enkelt dax för goodiebags!!!
Ohh jag älskar verkligen goodiebags och jag älskar att ge goodiebags.




verkligen fullpackade goodiebags
Anledningen till att jag ville ge alla tjejer innan några försvann var för att dels fanns det en grej som behövdes under kvällen och sen hade jag även en utlottning som jag självklart ville att alla skulle vara med på.

Utlottningen var en av mina favoritprodukter nämligen en C3 Mix & go i ljuvliga färgen vit/rosa.
Helt enkelt perfekt som vinst en tjejkväll.
Och den som fick ta med sig denna snygging hem blev fina Ingrid.
Nu kan hon och familjen fixa finfina mellisar och läskande fruktdrinkar .
2 av tjejerna fick även med sig vin hem som tröstpris.

Ohh men innehållet i goodibagsen nu då?
My god vad mycket mumsigt och fiffigt.
Detta innehöll dom:
Anthon Bergs nya stick och även ljuvlig chokladkaka. Testa dom nya sticksen...lovely.
Strössel/chokladhjärtan från Dr Oetker
Björn Axén schampo/balsam provpåsar
Caseapp hade halva priset på ett köp
Lush hade lagt i ursöta provburkar på spännande produkter
Findus bjöd på croissanter
Alpro hade även dom en presentcheck i påsen
Bud to Rose ljuvligt armband
Nagelfil från Scratch of Sweden (denna behövdes för en aktivitet;)
Och sedan lite reklammaterial och info.
Jag är super nöjd över dessa finfina goodiebags.

Ja nu försvann ju alltså några tjejer som hade bokat biljetter för en show och det kan man ju inte avboka ;)
Men vi gick vidare med kvällen.
Mer om det i inlägg nr 2

Skål och välkommen
Fina Jennie i vackert glittrig topp hugger in på plockmaten






Vinnaren Ingrid och fina Jennie igen

XOXO













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar