söndag 16 mars 2014

Leos första poolspel



Idag hade Leos sitt första riktiga poolspel. VIK P-07 mötte Almtuna och Järfälla. 
Jag är lagledare för dessa kids och idag är jag så otroligt stolt. Jag vet att dom är duktiga killar men det var hel underbart att se hur dom växte av att få spela mot andra. 
Blev varm i hjärtat när jag såg att Leo fick stå första matchen som målvakt. 
Stoltheten i hans blick gick rakt in i mammahjärtat. 
Alla killar, ledare och föräldrar hjälpte till att göra dagen till en kanon dag och jag ser fram emot fler poolspel. 

Att vara lagledare var inget jag planerade att bli men när laget sökte en så erbjöd jag mig. 
Det är otroligt skoj men tar en hel del tid. 
Ni är säkert en hel del som engagerar er i era barns träning och vet. 
Jag klär mig i rollen som lagledare med stolthet men det är otroligt mycket att lära sig. Man är helt enkelt inte bara förälder...det är sällan man hinner vara förälder. Kanske behöver jag lära mig just det...att hinna vara förälder. 
Idag hann jag dock :)
Jag hann se Leo spela och heja på honom. 
Mycket känslor i rollen som lagledare för mig men i grund och botten en otrolig stolthet. Och jag vet att även Leos är stolt för hans mamma är lagledare för hans lag. 

Nu ska jag kolla på Lucas som har simhopp. Där är jag inte lagledare utan "enbart" förälder. En otroligt stolt förälder. 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar