söndag 23 mars 2014

Helgen springer förbi



Herre jösses vad fort helgen går, hinner liksom inte med alls. Tycker man borde få mer helg....det skulle kunna ge fler jobb ;)

I fredags var båda kidsen på disco nästan hela kvällen. 
Det var Leos första disco och han gick med några kompisar. Jag lämnade killarna på discot och dom var verkligen förväntansfulla. Och så söta. 
Lucas mötte upp kompisar där och fick skjuts hem. 
Peter var på hockey och såg en fantastisk match. VIK vann och det hade varit fullt ös. 

Lördagen tänkte jag ta lite egentid med T på Esc men det blev istället egentid på Leos lekland. Pojkarnas ena kusin frågade om dom ville med dit och det var ju självklart. Jag agerade fikapaus och chaufför. Himla nice ställe det där om man kan stänga av ljud från kids...och det kan ju jag. 
Vi spenderade nästan 4 timmar får och jag drack kaffe och blogga. 
Leos lekland har ju gratis wi-fi och påfyllning av kaffet. Och nej...jag var inte där för min skull utan för kidsens skull...det är dom som ska leka :)
Och dom var helt slut när vi åkte hem...och svettiga. 
Kom hem till ett nystädat hus och middagen klar. Det är kärlek. 

På kvällen blev det självklart gladatorerna och lördagsmys med snacks och frukttallrik. Jag hade dock riktigt ont i huvudet så det blev te och Loka i mitt glas och mugg. 

Idag var det upp ganska tidigt för min del då det var dax för sista poolspelet för andra halvan av Leos lag. 
Jag är ju lagledare och då jag är liiiite smått kontrollfreak gillar jag att styra upp och ha koll. 
Dom var riktigt duktiga och jag är så himla stolt över kidsen. 
Vi har ju självklart underbara tränare som lär barnen kanon bra och otroligt fina föräldrar som hjälper till att göra sådana här dagar ännu bättre. 

Kom hem och fick lunch och sen var jag lite slut. Haha jag la mig och sov en stund då alla andra var aktiverade på olika håll. 
Så himla skönt att kunna ta en liten siesta en söndag så här. Trots underbart väder. 


Imorgon åker jag till Stockholm med jobbet och ska vara med på mässa. 
Galet skoj ska det bli och jag älskar verkligen att jobba på mässor. 

Jag kommer inte hem förens på tisdag kväll vilket betydde att jag fick veckohandla idag istället för imorgon. 
Märks det att jag älskar rutiner??
Lite smått störd är jag...men det kan jag leva med. Curling är min favvo grej ;)

Så nu är kylen och skafferiet redo för veckan och denna fullpackade vecka kan börja. Det kommer nog säga swish så är det helg igen..men det gör inget. 
Full fart framåt. 

Ohh ja just....avslutar söndagen med att hänga på Lucas simhopp. Blir alltid så sugen på att bada när jag är i ett badhus...får försöka planera in lite badhus snart igen med kidsen. 
Ja man kan ju inte säga att det är tråkigt just nu iallafall. 

Middagen klar när vi kommer hem och sen blir det film och mys när barnen lagt sig. Heja helgen. 

Hoppas ni haft en fin helg underbara läsare och fått njuta av det underbara vädret. 

Xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar