tisdag 4 mars 2014

Alpro...en bra start på dagen


 

I fredags var jag och hämtade ut ett underbart paket.
En färgglad låda som innehöll underbara yoghurtar från Alpro och mumsiga toppings, allt paketerat i en super söt kylväska med kylklabbar.
Jag älskar verkligen sådana här paket och familjen kan intyga att jag blev som ett litet barn....lyrisk.

Alpro är ljuvliga produkter från växtriket och jag har ju skrivit om dom förut och har ofta Alpro produkter i vardagen...och till fest.
Jag är ju lactos känslig och Alpro är underbara för min mage.

Alpro mild & creamy är en sojabaserad yoghurt som finns som naturell och även i smakerna Blåbär, Vanilj och Rabarber/Jordgubb.
Min favorit är Vanilj då den är som en ljuvlig efterrätt och på bilden har jag den ihop med valnötter och mörka choklad flarn. En lyxig start på dagen.
I mitt paket var det ju även 4 olika toppings att ha på yoghurthen och jag upptäckte en ny favorit....nämligen Chiafrön. Ett ljuvligt litet frö som man kan toppa frukosten med men även göra mumsig chiagröt.
Chiafröet är väldigt nyttigt och på endast 2 matskedar får du en stor portion gröt.
Det sväller en hel del om man blötlägger det.

Hur toppar du själv din Mild & Creamy?
Alpros hemsida kan du leka med yoghurt och olika toppings och vinna fina priser.

Ni kommer få följa mina frukosttester på instagram och där heter jag frucupcakes

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar