onsdag 26 februari 2014

Sponsrad video: #4 Hur man enklast rensar jordgubbarna




Hur rensar ni jordgubbar snabbast?
Här i videon ser ni ju ett galet enkelt sätt...måste testas helt enkelt.

Vi äter jordgubbar året om och endast färska.
Jag rensar mina snabbt med en lite vassare matkniv och skär då bara av toppen.
Är jordgubbarna väldigt stora delar jag dom också.

Jordgubbar är ju helt ljuvliga och faktum är att dom även är väldigt nyttiga.
Jag har grävt fram lite härliga fakta om den ljuvliga lilla gubben:

8 jordgubbar innehåller mer C-vitamin än en apelsin
Jordgubbar hjälper till att stärka ditt immunförsvar
Jordgubben har en läkande effekt på solbränna
Syror i jordgubben hjälper till att ta bort fläckar på dina tänder

Så ät mer jordgubbar gott folk.
Perfekt är ju att göra en smoothie med jordgubb och kanske lite mango som är en perfekt kombo.
Bara att mixa ihop 1dl kvarg, 1dl valfri yoghurt och en näve jordgubbar och en näve mango.
Perfekt en varm sommardag som en sval sportlovsdag ;)
Att servera våfflor med jordgubbar och grädde är ju också en hit.
Funderade just på hur grillade jordgubbar smakar....det måste jag testa...gör det ni också.


Glass med jordgubbar är underbart
Super enkelt är att mixa is med jordgubbar

Detta är ett sponsrat inlägg

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar