onsdag 22 januari 2014

Skål och välkommen



Igår var det Kramens dag och jag hoppas ni fick en kram eller 2.
Enligt forskning mår kroppen bra av minst 4 kramar per dag...så kramas bör man.

Och idag den 22/1 2014 är det vinets dag.
Finns ju en del forskning även om vin och kroppen men här tänker jag inte lägga någon energi.
Jag tycker det är helt ljuvligt att ta mig ett glas då och då när andan faller på och jag väljer helst ett rött vin.
Ikväll blir det självklart ett glas rött och ni kommer få läsa vad jag valde för att fira denna dag här på bloggen. 
Just detta vinet på bilden är ett helt underbart vin jag köpte på Birka som är ett ljuvligt italienskt vin med perfekt balans på smak och styrka.
Ikväll blir det dock ett annat vin ;)

För övrigt tycker jag det finns otroligt många "firar" dagar numera.
Det finns kladdkakans dag, fettisdagen, ostkakans dag och en määääängd andra dagar.
Vem kommer egentligen på alla dessa dagar.

Hur som helst så önskar jag er en underbar onsdag

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar