tisdag 14 januari 2014

Helgen hos Familjen Nilsson



Helgen började lite tidigare för oss i fredags.
Jag slutade strax efter 14 och hade hunnit med en hel del innan kl var 16,30 då jag normalt slutar.
Såå skönt att få gå hem tidigare någon dag ibland...very vardagslyx.

Vi åt hemmagjord (hemmavärmd:) kebab med bröd och efter maten kickade jag igång denna rogivande helg med spa och ett hett bad.
Galet skönt helt enkelt.
Till fredagsmyset hade vi bla en nyhet från OLW som är oststjärnor med cream cheese och cheddar smak.
Jag älskade formen men blev inte toksåld på smaken.
Dock gillade resten av familjen dessa.

Jag och Leo kollade på Fångarna på Fortet medans Peter kollade hockey och Lucas spelade.
En super skön fredag helt enkelt och det blev lite av mottot för helgen.

Det kom ju en del snö här så på lördagen tänkte jag att vi skulle ge oss ut och hänga i snön en del.
Men jag kom på andra tankar och för mig blev det en lördag som verkligen gick ut på att ladda batterierna. Peter fick lite myror i brallan på kvällskvisten av tristess och kidsen var ute ett tag under dagen men jag...ja jag spenderade den i sängen. Kollade ikapp på serier och åt lördagsgodis.
På kvällen hade Leo och jag mys och kolla på Disney medans Peter åkte iväg och hängde med kompisar och Lucas spelade en stund.
Total harmoni för mig iallafall.

Söndagen blev det lite mer fart i.
Startade med lite lyxfrulle och sen iväg på hockeyträning.
Sen hem för lunch och iväg till fina familjen B för fika.
Jag och Tania målade även naglarna och snacka lite tjejsnack.

Sen hem för en riktig söndagsmiddag...eller ja barnen beställde pannkisar men jag och Peter åt potatisgratäng och kycklingfile med sallad och olika såser till.
Blev även till matlådor och det var lika himmelskt då.

En kanon underbar helg och bara borde ha varit en eller två dagar längre ;)
Nu är det full fart mot nästa helg igen <3 p="">

Ha en fin vecka kära läsare

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar