onsdag 22 januari 2014

Grekland levererar


Man hör inte så mycket om grekiska viner men jag var nyfiken och ett fredagsvin fick helt enkelt bli från Grekland.
Pezoules kommer från Peloponnese och är ett Cabernet Sauvignon vin.
På systembolaget är det beställningsvin och har beställningsnr: 70387

Jag har inte hört något om Grekiska viner speciellt ofta..eller inte över huvud taget men var galet nyfiken.
Tänkte att det borde vara helt ok iallafall.
Och jag måste säga att Grekland kan verkligen göra gott vin.
Detta vinet är helt underbart och har otroligt mycket smak utan att vara för strävt.
Detta är ett köttvin men går även att dricka till fredagsmyset ;)

Jag blev fullkomligt förälskad i detta vinet.
71kr kostar det och enligt mig är det ett riktigt fynd.
En kraftfull smak av röda bär och örter utan att vara för sträv och jag vill utforska dom grekiska vinerna mer.
Skulle kunna tänka mig att åka på vinresa till just Grekland och kommer kolla in det utbudet som finns här hemma i Sverige.
Otroligt nöjd :)

Betyg: 5/5
Underbart helt enkelt

xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar