tisdag 17 december 2013

Snart är julen här.....


Men julkänslan har inte riktigt infunnit sig.
Kanske beror det på att det är vårväder ute och snön lyser med sin frånvaro.
I helgen försökte jag dock kicka igång med lite julkänsla och spelade julmusik för glatta livet och gav mig på att försöka göra fudge. Den står just nu i kylen så jag vet inte riktigt om den blev helt ok men har en plan om du nu skulle visa sig att den blev för lös.

Jag har aldrig gjort fudge förut och jag måste erkänna att jag inte riktigt orkade koka den så länge som den säkert skulle koka. Jag är liiiite för otålig.
Men skulle den vara för mjuk tänkte jag skopa ner den i fina småformar och servera ändå.
OM den blir god förstås.
Jag gjorde en med lite choklad i och nötter med smak av pepparkaka...måste erkänna att smeten blev otroligt god iallafall.

I söndags ringde det på dörren när vi satt och kollade på julkalendern och där stod en av våra grannar med en stor påse lussekatter. Lycka helt enkelt.
Vi fortsatte på mystrenden som genomsyrat hela helgen och fikade även om det var sent.
Mums.
Innan det hade vi bestämt oss för att äta popcorn och kolla på julkalender.
Man kan ha lite "fredagsmys" även om det är söndag :)

I lördags var familjen B på besök och hade med sig mumsigt fikabröd.
Jag hade köpt lördagsgodis till alla barnen som fick sitta uppe i vardagsrummet och mysa och kolla tv medans vi vuxna fikade i köket.
Leo och C kom dock ner och gjorde massor med olika trolleritrick för oss.
Dom var verkligen duktiga små trollkarlar.

Men jösses vad jag längtar efter ledighet nu.
Hela jag känns helt överkörd och det är otroligt skönt att jag iallafall får lite julledigt.
Det hoppas jag att ni också får.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar