tisdag 12 november 2013

Höstlovsresan med Birka

Nu var det ju iof ett tag sedan vi åkte men måste ändå dela med mig av mer än det miniinlägg jag skrev.
Vi hade det helt himmelskt och barnen var lyriska....dom älskar att åka med Birka.

När det var höstlov var det massor med aktiviteter för kidsen ombord.
Vi hade kollat på Birkas hemsida så barnen visste redan vad dom ville göra.

Vi hade en otroligt lyxig hytt....eller faktum är att vi hade 2 hytter.
En lyxhytt till mig och Peter med en dörr in till barnens hytt.
Dom tyckte det var riktigt spännande att ha en egen hytt och det kan jag varmt rekommendera.
Blir lyxigt både för er och barnen ;)

Första dagen myste vi mest och åt mat.
Jag älskar verkligen maten på Birkas underbara restaurang  där du kan få sätta tänderna i en helt underbar middag och det gjorde vi verkligen. Barnen åt buffe och frossade i hjärtformade pannkisar och pommes...ja barn väljer inte helt logiskt när dom får ta själva ;)
Och jag och Peter fick en ljuvlig 3-rätters.


Vi var både mätta och belåtna när vi ätit färdigt.
Och då tog vi en drink i Club Maritim.
Jag och Lucas tog en härlig jordgubbsdrink med fina dekorationer och självklart alkoholfri ;)
Fanns en hel del alkoholfria drinkar att välja på i vackra färger.

Sen blev det filmmys för Lucas och Peter hängde i Wiskeybaren som var precis bredvid filmrummet.
Jag och Leo gick och myste i hytten och efter en lång dag somnade både han och jag.

Nästa dag började vi med en lyxfrukost.
Den ingår om man bor i lyxhytten och jag älskar den verkligen.
Lucas blev helt lyrisk då det fanns både croissanter och jordgubbar och chokladkaka.
Har man semester så har man så alla fick självklart äta det dom ville.


Jordgubbarna var verkligen underbara och ja hela frullen var perfekt.
Så lyxigt, lungt och otroligt fin service.
Dessutom kan man beställa varmrätt vid bordet vilket vi iof hoppade över denna gång men när jag och Tania åkte mumsade vi ju i oss både ägg och bacon och sedan våfflor.
En otroligt bra start på dagen helt enkelt.

Sen var det dax för aktiviteterna.
Dom började med skattjakt och sedan pyssel.
Lucas gjorde en T-shirt och Leo gjorde en halloweenmask.
Sen blev det shopping, lunch och lite bus.

Hela resan gick otroligt fort och det är så himla härligt att resa med Birka.
Passa på att röva bort barnen på något lov för då händer det extra skojiga saker ombord.
Jullovet är ju perfekt att få mysa ombord och kanske bada i badet, shoppa, äta underbar mat och hitta på skojiga saker.
Jullovskryssningen är mellan 26/12-5/1....in och boka ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar