onsdag 13 november 2013

Det här med mellisar....

.........är inte helt enkelt till barn tycker jag.
Lucas går ju hem efter skolan och han är precis som sin mor rätt slö när det gäller att fixa.
Och jag måste erkänna att jag inte riktigt fixat något bra och nyttigt mellis till honom även om han varit mycket nöjd med det han fått äta.

Nu ska jag hur som helst ta tag i detta.
Jag har ju ingen möjlighet att fixa ihop något direkt när han kommer hem men mycket går ju att förbereda så han bara kan ta det och äta.
I morse gjorde jag iof smörgåsar till honom och så får han drickyogurth...inte det bästa melliset men det funkar.
Imorgon ska han dock få smoothieglassar.

Igår köpte jag hem vaniljkesella, frysta bär och turkisk yoghurt och grädde.
Ska mixas smoothies till mig till mellis och göras glassar  till kidsen.
Grädden ska få vara med för extra fett som vi alla 3 behöver lite extra av. Leo ska få glassar med banan,mango och ananas smak.
Lucas ska få mango och ananas och jag ska få mango/hallon.
Sen ska jag göra en med vanilj och chokladsmak.
Blir nog kanon bra det här.

Sen tänkte jag göra fruktsallader, försöka upptäcka om han kanske tycker om någon rejälare macka än den med bara ost emellan.
Kanske kan jag steka plättar som är lite mer matiga.
Ja nu ska vi satsa på mellisar helt enkelt.....för alla....förutom Peter :)
Eller ja han får väll smaka och ta om han vill iof.

Så nu är det full fart framåt med bättre mellisar att äta.
Och ni kommer självklart få följa mina olika förslag

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar