tisdag 10 september 2013

Middagsräddarna


För ett tag sedan köpte jag hem en kryddmix för hamburgare.
Jag älskar mixer och hade tänkt att testa den till somriga burgare.
Igår kom mixen till användning och det bidde hemmarullade köttbullar istället för burgare.

Middagsräddarna är (för mig) en nyhet i kryddhyllan.
Det har tydligen funnits där sedan förra året men jag upptäckte dessa snygga förpackningar nyligen.
Det finns ett antal olika mixer med kryddor som ska kunna ge dig lite piff på maten på ett enkelt sätt.
Det finns till kyckling, fisk och kött och spännande smakupplevelser kan jag nästan garantera.

Den som följde med mig hem från affären var Chipotle Chiliburgare.
Blandningen innehåller bla rökt och torkad jalapeno och rökt paprika.
Det vart super goda köttbullar med mycket smak.
Däremot hade jag gärna gillat en grillad paprika istället för rökt då jag tyckte det blev liiite för mycket rökt smak. Hade velat ha en liten rundare undersmak då den rökta smaken verkligen tar över.
Men super mumsigt blev det och att ha det i matlådan idag till lunch gick alldeles utmärkt.
Jag serverade ris och gräddsås till.

Dessa kommer jag absolut att testa igen.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar