fredag 30 augusti 2013

The Mortal Instuments- City of Bones


I veckan var det äntligen dax att se The Mortal Instrument City of Bones. Jösses som jag längtat. 
Biodate med finaste J och S som även är en del av våran bokklubb. 
Vi har längtat enormt och diskuterat filmen i en evighet (känns det som). Vi har kommenterat karaktärer och funderat på hur väl dom fångat boken. 


Filmen baseras på boken med samma namn.
City of Bones är första boken av 5 och när man börjat läsa så är man helt enkelt fast. Kommer eget inlägg om bokseriern. 
Denna serie böcker är en av mina absoluta favoriter helt klart.

Böckerna handlar om bla Clary Fray.
En dag upptäcker hon att hon kan se saker som andra inte kan. Hon möter Jace och hennes livs äventyr börjar. 
Jag tänker inte berätta mer än det om handlingen. Se filmen....ni kommer fastna och vilja veta mer. 

Så vad tyckte jag?
Första intrycket var att det saknades något. Jag var även lite besviken på en del av rollerna. Jag hade valt andra skådespelare till Jace, Alex och Isabell. 
Jag hade otroligt höga förväntningar på filmen och jag tror det var det som gjorde att jag tyckte att det saknades något. 
Jag tyckte att man inte riktigt kände den kemi som man känner i boken vilket egentligen vore enklare att återspegla i en film. 

Men filmen är otroligt vacker, otroligt bra special effekter och handlingen är trots allt otroligt bra. 

Har man inte läst böckerna kan det vara svårt att förstå en del men jag är helt hundra på att ni ändå kommet älska denna magiska film. 

Jag vill se den igen. 
Magiskt helt enkelt och nu väntar jag med spänning på resten av böckerna som filmer. 

Gå och se den ;)

Betyg: 4/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar