måndag 5 augusti 2013

3-rätters med trevligt sällskap



I fredags var det alltså dax för min inbjudan till T och en trevlig kväll med 3-rätters.
Var heeeelt slut efter en hel dag i solen vid badet och T var lika trött.

Innan maten serverade jag varsin Strawberry Daiquiri som var läskande och super god.

Till förrätt blev det rödlök,gurka och tomat med olivolja som serverades på mozarellaskivor.
Och ett lerfat med mumsig salami, parma, tryffelsalami och pecorino-ost.
Detta sköljdes ner med ett glas rött italenskt vin om man ville det.

Till varmrätt hade jag gjort en av mina favvorätter som jag även tycker passar perfekt till en sommarkväll. Club Sandwich med potatisräfflor och coleslaw.
Som ni redan läst brände jag bacon så det fick va.
Sen gjorde jag en mix på majonnäs och Philadelfiaost (smaksatt) och hade som bas på min sandwich.
Den blev otroligt god och smeten passade perfekt.
Till detta fanns det öl, rose eller fanta att dricka.
Vi valde båda fanta...då dagen i solen tagit hårt på vätskebalansen i kroppen :)

Till efterrätt hade jag planerat att göra hemmagjord glass men tiden räckte inte då jag missat en sak i min planering. Så det blev köpeglass med Dulce de Leche sås, färska jordgubbar och violströssel.

Jag är otroligt nöjd med min meny och den speglar mig om sommaren :)
Proppmätta blev vi dessutom.

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar