måndag 15 juli 2013

Första vän middagen



För ett tag sedan kom jag på idéen att jag och T ska bjuda varandra på 3-rätters en gång i månaden. Vi ska tillaga den hemma och bjuda in den andra för en mumsig kväll. 
T var först ut och bjöd in mig på en kväll i italienskt-amerikanskt tema. 

Jag tog självklart med mig en värdinnegåva och hon fick ett hjärta i trä med vacker text, mozzarellakrydda, lakrits täckt med choklad och chokladhärtan. 

Hon hade dukat jätte fint och tänt ljus. 
Fick ett glas super gott italienskt vin till välkomst drink. Tror det hette Tomasio hur som helst var det super gott. 

Till förrätt bjöds det på en plocktallrik med kycklingvingar, coleslaw och en chili. 
Otroligt gott...jag älskar kycklingvingar. 
Kladdigt men mumsigt som attans. 

Till varmrätt var det en härlig italiensk blandning. 
Ravioli fylld med mozzarella, tomat och basilika som var kokad i pestosås. 
Bruschetta med tomat och lökröra på mozzarella och runt tallriken fina parmarosor. En perfekt blandning som smälte ihop underbart och var saligt gott 
Blev proppmätt. 

Efter en promenad med hunden var det dax för efterrätt. 
Det var en blandning mellan USA och Italien. En vacker liten tallrik med praliner, oreokaka och en italiensk chokladkaka som liknade biscotti en del och en jordgubbe. Perfekt avslut då jag var så proppmätt så jag trodde jag skulle svimma. 

Perfekt middag och super mysigt. 
Kvällen var full av skratt, tjejsnack och goood mat. 

Tack fina T...nästa gång är det min tur. 

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar