tisdag 2 juli 2013

Del 2 Clarion Collection hotel Kompaniet


Nu mina kära läsare ska jag tala om ännu en anledning att genast boka in er på detta hotell.
MATEN!!
På detta hotell får du inte bara en helt underbar frulle uppdukad utan du får även eftermiddagsfika och middag. Helt galet underbart.

Vi börjar med frukosten.
På den här frukostbuffen finns allt du kan tänkas vilja ha till frulle.
Det finns flera olika sorters bröd, juicer, smoothie, pålägg i mängder, fil, yoghurt och ja jag kan fortsätta hur länge som helst.
Dom har även både vanligt kaffe men även cappuccino om man hellre vill ha det eller väcka sig med en nybryggd espresso kanske.
Det finns en hel del flingor, musli och frön uppdukat och även deras egen mix på musli.
Den varma delen har bla äggröra och perfekt stekta bacon.
Och till barnens lycka fanns det både pannkakor och croissanter. 

Färsk frukt finns också uppskuret och vem blir inte lite extra lycklig att få tugga i sig lite fräsch vattenmelon och ananas. 
Ja vid frukosten kunde vi verkligen äta oss mätta och belåtna och jag hade kunnat sitta hur länge som helst och tittat på den veckra utsikten och bygga upp energi inför dagens äventyr.

Vi hann tyvär inte med något eftermiddagsfika men tycker att denna service är ljuvlig.
Hur många ställen dukar upp bakverk för att ladda på med energi eller varva ner från en aktiv dag.
Hur fint som helst. Och tänk att dricka eftermiddagsfika med den utsikten på verandan.
Bedårande.

På kvällen så dukas en middagsbuffe upp och man finner menyn för veckan precis brevid receptionen.
Det dukas upp varmrätt, sallader och tillbehör och även efterrätt....och ostar, kex och frukt.
Helt perfekt att avsluta dagen med middag på hotellet.
Barnen älskade inte maten men vart lyriska av kex och frukt så det gick ingen nöd på dom.

Har inte bott på något hotell som bjudit sina gäster på så mycket.
Det enda man behöver köpa till till middagen är om man vill dricka annat än vatten.

Jag är kär helt enkelt.
Jag älskar ju frukostar och är otroligt kräsen på just det.
Det är utifrån frukost som jag bedömmer ett hotell mest och jag kan säga att jag saknade verkligen inte något på denna frukost.
Det finns frukost för alla typer av människor och dom flesta dieter skulle jag tro.
Och att bjuda på fika på eftermiddagen OCH kvällsmat ja det kallar jag att skämma bort sina gäster ;)
Och det får även oss som gäster att längta tillbaka.

Kontentan av denna vistelse top notch.
Sååå nöjda är vi alla 4.

Betyg mat: 9/10 

Frukosten är mitt viktigaste mål på dagen ;)

Underbar efterrätt vid middagen


Middag och efterrätt på samma tallrik. Mums

Jag älskar verkligen frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar