tisdag 2 april 2013

Underbar kakmix



Nicolas Vahe är född i Frankrike och är kock till yrket.
Han växte upp i en familj av kockar och vet alla hemligheter inom matlagning ;)

Nu har han även börjat producera produkter till köket, matlagning och även bakning.
Hans produkter är stilrena och vackra och otroligt smarta.
Första gången jag såg Nicolas Vahe´s produkter blev jag knäsvag.
Det var muffinsformarna som jag skrivit om här och som jag älskade ännu mer när jag testade dom.
Det som är så himla bra med dessa produkter är att dom inte bara är vackra utan även riktigt bra och till bra priser.

Min senaste produkt är en Cookie Mix som finns hos finfina Kök etcetera.
Jag testade choklad/pistage och jösses vad enkelt det var att baka.
Just den blandar du ner 2 ägg och 140gr smör och blandar till en jämn smet.
Jag tog sedan en kakskopa för att få ut jämna fina bollar på bakplåtspapper på en plåt.
Och sen wiii in i ugnen. Fort och smidigt och perfekt.
Och dom blev ju super fina. Dessa smakade mer mandel än pistage men gick hem hos mig fikagäst ;)

När man använt flaskan som mixen är i så kan man diska den och återanvända den.
Det är en vacker flaska som ser ut som en mjölkflaska från förr. Bedårande.
Priset är 119kr vilket är ett kanon pris tycker jag.
Detta är en perfekt present eller en vacker detalj hemma hos dig.
Kanske inget man köper för att baka hela tiden men för att pigga upp sig själv eller någon annan.
Köp denna ihop med kakskopan och packa in i cellofan...super vackert.
Dessa är så enkla att baka så det funkar för dom flesta åldrar.

Och det finns även en mix till hos fina Kök etcetera som jag snart kommer sätta mina pirriga fingrar på och det är den här som är en mix på kex. Perfekt att köra ett paket med kex och kaka och ge bort.
Till kexen tillsätter man enbart vatten och smör. Och även den är i en vacker "mjölkflaska".
Jag älskar dom här helt enkelt och vill du se mer av Nicolas Vahe utbudet så kolla in här 
Men var beredda på att bli förälskade ;)

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar