måndag 25 mars 2013

Tävling!

Idag är det våffel dagen.
Underbart med en dag enbart för våfflor.
En del anser att våfflor är en efterrätt och en del äter det som middag eller lunch.
Hemma hos oss blir det våfflor till middag ibland då barnen gillar det.

Det sägs att våffeldagen kommer från att någon hörde fel på vårfrudagen som infaller runt den 25 mars varje år.
Om det är sant eller ej vet jag ej men ät våfflor i massor i dag.

Jag älskar våfflor med glass och dulce de leche kräm. Medans barnen vill ha sina med socker på. Försvinnande gott.

Dagen till ära drar jag igång en tävling.
Ni kan vinna ett finfint våffeljärn från c3
Underbart eller hur?! :)




Det enda ni behöver göra är att skriva erat bästa serveringstips och en motivering varför ni ska vinna. Ni gör det i kommentarsfältet här nedan.
Tävlingen håller igång till 1/4.

Lycka till










4 kommentarer:

  1. Det finns bara att sätt som duger - klassikern med grädde och sylt. Vi vuxna älskar hjortronsylt medan barnen föredrar hallon- eller jordgubbssylt.

    Motiveringen är lätt - med en stor familj krävs det mer än ett järn. Vårt enda vi har idag kräver stort tålamod från allas sida. Att se på när någon äter sin våffla i väntan på sin egen är traumatisk :-) Man vill ju ha de nygräddade så förbereda ett gäng känns inte som ett alternativ. Här behövs det ett järn till!

    SvaraRadera
  2. Jag är med och tävlar.♥

    Mitt sätt att servera våfflor på, är nygräddade med hemlagad hjortronsylt, ny vispad grädde, och ett glas med kall mjölk till...MUMS

    Anledningen till att jag vill vinna är att mitt är gammalt och slitet, så ett nytt skulle inte sitta fel.

    E-mail: frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Våfflor ska i mitt tycke serveras med mormors hemlagade hjortronsylt, vispgrädde och ett glas kall mjölk. Och sen dagen efter, kalla med strösocker på, mums!

    Våfflor är ett barndomsminne som ligger mig varmt om hjärtat, likaså för min mormor som fyller 93 år i år. Att få bjuda henne på våfflor i vårsolen på altanen som hon gjorde när jag var liten med hemmagjord hjortronsylt och nyvispad grädde vore jättemysigt och uppskattad. Tänk att få glädja min mormor som givit mig så mycket och bara sitta där tillsammans och drömma oss tillbaka <3 //Linda

    lindalonneborg@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Kön ringlar lång utanför fönstret. Där står barn i alla åldrar (0-100 år) Denna soliga sommardag serveras våfflor med nyplockade bär och vaniljglass. Det brukar vara en blandning av hallon, smultron, blåbär och jordgubbar. Det är en tradition på gården där vi bor, att tillsammans äta våfflor på filtar i gräset och njuta av dagen och gemenskapen.

    Det är bara det att vi inte äger något våffeljärn, utan lånar alltid av andra, och vi vill naturligtvis därför väldigt gärna vara med och tävla. Det är förvånansvärt många som just denna våffelserveringsdag blir barn på nytt. // Angela Massaro Rörbrink

    SvaraRadera