torsdag 21 mars 2013

Mätt, mättare, mättast




Nu är det verkligen på tiden att jag tar tag i mitt mål och sätter fart med min viktuppgång.
Har haft en svacka länge nog nu.

I fredags hade jag möte med en PT som jag tagit hjälp utav.
Vid första mötet pratade vi min vardag och efter det har han tagit fram ett kostschema som är baserat på mig och som ska ge mig vägledning mot min viktuppgång.
Han har även tagit fram en del produkter som jag ska använda i min kost och vardag.

ÄNTLIGEN har jag funnit en som ser till mig och mina behov och som delar mina tankar och värderingar inom kost. Det är svårt kan jag tänka mig när man inte har en personlig coach och jag kan verkligen rekommendera er alla att finna en som ser till just erat bästa. Det gör enormt skillnad.

Min PT heter Marko Ahola och jobbar både som PT men har även en butik (både på nätet och fysiskbutik) och befinner sig i Köping som inte ligger alltför långt från Västerås. Butiken heter Gymkostbutiken.se och där finner du det mesta du kan tänka dig behöva. 

Man märker att Marko brinner för kost och träning.
Han coachar kanon bra och vi tänker lika på en hel del.
Programmet som satts till mig är en enorm förändring men jag skyndar långsamt och vänjer mig ändå rätt fort.
Jag är en spinkig tjej men jag är van vid att äta och älskar mat.
Men för att kunna öka är det viktigt att jag får i mig massor med mat på ett bra sätt och här har Marko verkligen gett mig bra förutsättningar och tittat till mitt liv och vardag.
När man gör en förändring är det viktigt att man tar den till sig som livstil.
Jag kan inte köra på en period och sen gå tillbaka för då faller allt platt.
Även om jag kanske inte kommer äta dessa mängder senare så måste jag ändå bryta ett mönster och äta mer välbalanserat. Och även få in mer träning. 

Jag känner mig otroligt taggad och det är så himla kul att se hur kroppen reagerar och känns.
Just nu känner jag mig dock helt fullproppad men jag vet ju att min kropp vänjer sig ganska lätt.

Ni kommer självklart få fortsätta följa min väg mot målet som är 10kg på ett år och en ny livsstil.
Skulle ha vägt in mig i måndags då jag började med mitt matprogram men gjorde inte det förens i tisdags efter lunch och insåg att en del hade hänt av sig själv sen jag vägde mig sist.
Vägde in mig på 54kg vilket betyder att jag enbart har 6kg kvar till mitt mål.
Det gav enormt härlig effekt...wiiii helt enkelt.

Så nu kör vi ;)

xoxo


2 kommentarer:

  1. Härligt att se att du är så pepp!
    Efter lördagens FBBC så kände jag likadant. En härlig känsla avv verkligen sprudla av lust för träning och sitt välmående!
    Kul att träffas också, hoppas vi kan ses fler gånger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja lördagen gjorde mycket.
      Var helt slut men ändå en härlig känsla.
      Tack detsamma jag hoppas vi ses igen :)
      Var in på din fina blogg och kolla åxå.
      Vi hörs absolut. kram

      Radera