fredag 29 mars 2013

Långfredag = kortfredag

Ja så känns det verkligen.
Vaknade tidigt idag och var färdig med frulle tidigt.
Sen for dagen iväg helt enkelt.
Påskshopping med fina grannen först.
Sen hem och iväg igen för mer shopping.
Mötte en klasskamrat i en affär och det var super trevligt.
Har inte mött honom sedan....ja hur länge sen som helst.

Sen hem och städa, ut och fixa ris och sen påskpynta.
Göra pojkarnas ägg och fixa alla andra påskpresenter.
Puh och jag var galet stressad. Jag satt ner vid frukost men sen var jag igång fram till ca 17 då jag tog bilen och åkte mot finaste Jenny och uppvaktade henne i förskott på födelsedagen.
Sen drog jag, Jenny, Sofia och Elsa ner på stan för middag och bio. Då började jag andas och varva ner igen ;)

Filmen vi såg var The Host och vi har alla läst boken.
Jag älskade boken och det brukar ju ofta vara en besvikelse att se filmen om man läst boken. Men plötsligt händer det och man ser en film som är nära att fånga boken.
Ja den var ruskigt bra och jag kan varmt rekommendera den.
När jag läste boken såg inte människorna ut så som i filmen och man fastnar mer för karaktärerna i boken. Men det är det enda minus jag kan ge.

The Host handlar om att jorden är invaderad av aliens.
Aliensen är små vackra själar som opereras in i människor.
Ibland är människan så stark i sig att både Alien och människan bor kvar i samma kropp och då blir det konflikt.
Det är det som händer med denna själ och människa ;)
Följ med på äventyr, kärlek, vänskap och en film som berör.
En kanon film helt enkelt.

Och läs boken....den berör ännu mer och man lär känna karaktärerna på ett helt annat plan.

Xoxo

2 kommentarer:

  1. Härlig lång(kort) fredag ;) Vilket sammanträffande, då jag också såg The Host i fredgs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh men vilket sammanträffande:) gillade du den? Var in och kollade på din blogg. Fin den är och vad duktig du är.

      Radera